Publicerat November 4, 200817 yr Tjenare! Sökes: Rävjägare kring Umeå med stövare Finnes: Terrierägare som söker mer jakt Hör av er med tips! /Micke
Publicerat November 13, 200817 yr Då svarar jag! Men det hjälper dig nog tyvärr inte... Känner ett par jägare i Ume, men dom jagar bara räv med oss här uppe tror jag. Ska fråga dom. Men det är klart, om du ids köra upp norr om Jörn någon gång i vinter så ska vi säkert ordna en gryträv åt dig.
Publicerat November 13, 200817 yr Jag har vad man kan kalla rävstövare men jag bor nästan 10 mil ifrån umeå innåt landet. Det finns nog ett antal stövare i umeå men ägarna är nog inte medlemmar här på forumet. Ett tipps är ju att ringa stövarklubben i umeå eller grytfolket som du förmodligen känner i närområdet för dom borde ju känna till stövarna i området. mvh
Publicerat November 19, 200817 yr Författare Jag har vad man kan kalla rävstövare men jag bor nästan 10 mil ifrån umeå innåt landet.Det finns nog ett antal stövare i umeå men ägarna är nog inte medlemmar här på forumet. Ett tipps är ju att ringa stövarklubben i umeå eller grytfolket som du förmodligen känner i närområdet för dom borde ju känna till stövarna i området. mvh Have car, will drive /Micke
Publicerat December 25, 200817 yr jag har 2 st stövare. En ryss som nog aldrig kommer bli någon stjärna men hon håller på att ersatt av en finne som är 7mån idag. Ryssen jagar men kanske inte direkt som jag VILL att hon ska jaga så i dagsläget har jag inte heller så många rävar i gryt. Bor 3,5 mil norr om umeå.