Publicerat November 5, 200817 yr Hundskor fungerar dessa och vilken ska man köpa??? Då föret uppe i norr är skarpt under en lång tid innan snön kommer undar jag, kan man ha hundskor på en jakthund (wachtel) eller åker de av då man jagar med hunden?
Publicerat November 5, 200817 yr Hundskor fungerar dessa och vilken ska man köpa???Då föret uppe i norr är skarpt under en lång tid innan snön kommer undar jag, kan man ha hundskor på en jakthund (wachtel) eller åker de av då man jagar med hunden? Hej Hallen! Jag har då inte sett någon hundskor som sitter kvar under jakt. Den enda hundskor som jag har haft var när ena hunden slet hål i en trampdyna en gång och då fick hon gå snölt i koppel under tiden tills trampdynan hade läkt. Jag vet inte om kamrat Beretta har någon lösning el. någon vetrinär.
Publicerat November 5, 200817 yr På TV4+ igår så hade hundföraren någon form av sko. Det satte han fast med kattstyrpare/buntband. Det verkade som om den satt fast. Det kanske är någon på forumet som känner grävlingsuppfödaren som var med. //Erik
Publicerat November 5, 200817 yr Jag ska kolla vad vi har på jobbet för något, finns en massa olika modeller och varianter och det är oliak hur bra de sitter, påminn mig om minnet sviker. Hälsningar Pertan
Publicerat November 5, 200817 yr På TV4+ igår så hade hundföraren någon form av sko. Det satte han fast med kattstyrpare/buntband. Det verkade som om den satt fast. Det kanske är någon på forumet som känner grävlingsuppfödaren som var med. //Erik Jag såg det nu i kväll. Jag var borta på möte igår kväll. Pertan Postat Idag, 19:07 Jag ska kolla vad vi har på jobbet för något, finns en massa olika modeller och varianter och det är oliak hur bra de sitter, påminn mig om minnet sviker. Hälsningar Pertan Jag är gärna intresserad av sortimentet om Du har något som är bra och som är väl utprovat.
Publicerat November 5, 200817 yr På TV4+ igår så hade hundföraren någon form av sko. Det satte han fast med kattstyrpare/buntband. Det verkade som om den satt fast. Det kanske är någon på forumet som känner grävlingsuppfödaren som var med. //Erik nu känner jag inte han men träffat honom,och den skarp synte såg att dom inte var alltför påkostade pga svinet
Publicerat November 5, 200817 yr nu känner jag inte han men träffat honom,och den skarp synte såg att dom inte var alltför påkostade pga svinet Jag såg att det inte var någon dyrare modell. Kanske hemgjorda t.o.m?
Publicerat November 5, 200817 yr Jag såg att det inte var någon dyrare modell. Kanske hemgjorda t.o.m? iaf lite snabbt så har jag längre bort bekanta som livnär sig genom hundsläde,väldigt bra input hur dom gör från allt med ledar hundar till plocka bort individer,men nu är det föret som ofta för desa hundar inte alltid är det bästa! första och främst smörjer dom aldrig in tassar då "lypsyl" effekten infaller,ni som provat vet läpparna torkar ut och slutar producera eget "imun" lika så en hunds tassar,lite beroende framkallande till slut ,utan mycket fett i maten och träning för kunna få starka trampdynor, skor har dom testat och vill hunden mot sin vilja ha dom på sig så flyger dom av förr eller senare,finns några dyrare modeller med kardborrband och gummi sula som funkat bäst,men då ska hunden tycka det känns skönare med skon på,annars blir löpstilen lidande och hunden gör allt för få den veck, dom springer juh inte så mycket på skaren då 99% av alla hundar tar skada av det förr eller senare på ett eller annat sätt..
Publicerat November 6, 200817 yr iaf lite snabbt så har jag längre bort bekanta som livnär sig genom hundsläde,väldigt bra input hur dom gör från allt med ledar hundar till plocka bort individer,men nu är det föret som ofta för desa hundar inte alltid är det bästa! första och främst smörjer dom aldrig in tassar då "lypsyl" effekten infaller,ni som provat vet läpparna torkar ut och slutar producera eget "imun" lika så en hunds tassar,lite beroende framkallande till slut ,utan mycket fett i maten och träning för kunna få starka trampdynor, skor har dom testat och vill hunden mot sin vilja ha dom på sig så flyger dom av förr eller senare,finns några dyrare modeller med kardborrband och gummi sula som funkat bäst,men då ska hunden tycka det känns skönare med skon på,annars blir löpstilen lidande och hunden gör allt för få den veck, dom springer juh inte så mycket på skaren då 99% av alla hundar tar skada av det förr eller senare på ett eller annat sätt.. Ok! Jag har aldrig sett någon draghund här i Sverige som har haft skor på sig. Jag känner några st. här uppe som har tillhört eliten men gått över till tursitverksamhet ist.
Publicerat November 6, 200817 yr Såg för ett par år sedan en som satte nån form av "strumpor" på sin finnstövare... kan fråga var man får tag på dessa när jag stöter ihop med honom nästa gång...
Publicerat November 6, 200817 yr Visst ja, det var något jag glömde idag, nu vet jag , nytt försök imorgon
Publicerat November 6, 200817 yr Ok! Jag har aldrig sett någon draghund här i Sverige som har haft skor på sig. Jag känner några st. här uppe som har tillhört eliten men gått över till tursitverksamhet ist. dom lägger ofta ner mer tid än andra på sina djur därför dom oxå slipper sånt,vi är juh inte i samma behov heller men mycket nyttigt finns att lära
Publicerat November 6, 200817 yr dom lägger ofta ner mer tid än andra på sina djur därför dom oxå slipper sånt,vi är juh inte i samma behov heller men mycket nyttigt finns att lära Det stämmer nog ganska så bra!