Publicerat November 5, 200817 yr Hej Har någon några bra tips på kulor för lite olika ändamål till .243? Tänkte ladda en varmint och så en till rådjur. Tack på förhand!!
Publicerat November 5, 200817 yr HejHar någon några bra tips på kulor för lite olika ändamål till .243? Tänkte ladda en varmint och så en till rådjur. Tack på förhand!! sierra blitzking & sierra blitzking min melodi.
Publicerat November 5, 200817 yr Författare ok, vad använder du för vikt, såg att det fanns 7 olika från 32 till 70 grains?
Publicerat November 6, 200817 yr 70 grain laddad i ca 1100 ms.. Till rådjur på närmare avstånd(under 150 meter) så använder jag nu 85grains TSX. blitzking är lite elak om man träffar ett ben osv. då det är en varmintkula.
Publicerat November 6, 200817 yr Minnesträning här.. Varmint.. Sierra Varminter 60 grain.. Jakt.. Lapupa mega 100 grain gick 960 m/s tror jag.. samt Hornady SST men den fick jag bara att skjuta acceptabelt, inga strålande täta grupper. Hade någon till, va fan var det.. äsch minns inte. Megan sköt iaf bra och rakt i min bössa och den samsköt dessutom med sierrakulan. Laddade bara med MRP krut, tyckes inte spela någon roll med kulval ett tag, fyllde jag bara hylsan ordentligt med MRP så sköt det bra Mvh!