Publicerat November 6, 200817 yr Ska ut på lunchen idag och nöta lite på älgbanan. Tänkte även passa på att skjuta in mig ordentligt. SOm jag skjutit in den nu är det ett par centimeters överslag på 100m. Har en 30-06 och överslaget är med Norma Oryx. Är det vettigt att skjuta in med lite överslag på 100m? Känner jag mig själv rätt kommer jag inte skjuta på vilt över 100m, inte förräns jag känner mig säkrare i skyttet. Alla tips är välkomna
Publicerat November 6, 200817 yr Överslag på 100 m, ngr cm, är vettigt. Dessa cm har ingen praktisk betydelse och ger en marginal om du tvingas skjuta på längre håll alt missbedömer avståndet.. Mvh!
Publicerat November 6, 200817 yr Författare Perfekt, då var jag inte fel ute. Älgbanan var stängd, men fick iväg ett par bra serier på 100m i alla fall. "Repetition är kunskapens moder"
Publicerat November 6, 200817 yr Perfekt, då var jag inte fel ute.Älgbanan var stängd, men fick iväg ett par bra serier på 100m i alla fall. "Repetition är kunskapens moder" Lät som gammal japansk pedagogik det där du =)
Publicerat November 6, 200817 yr Lät som gammal japansk pedagogik det där du =) Det är ett ordspråk, vart det kommer ifrån är en bra fråga mycket möjligt att det kan vara japanskt.
Publicerat November 7, 200817 yr Att skjuta in med ett par centimeters överslag är att rekomendera, om inte första skottet (gud förbjude) tar bra så kan det krävas ett back up skott på längre håll, då finns det ingen tid att tänka.
Publicerat November 8, 200817 yr Skönt att veta att man har lite marginal om man missberäknar avståndet lite.
Publicerat November 9, 200817 yr Författare Übung macht den Meister, välkänt Tyskt ordspråk./Lasse För mig som läste franska i skolan så betyder detta?