Publicerat November 8, 200817 yr Då ryktet säger att 168g Sierra MK skall vara en kula som oftast skjutet riktigt bra i många .30-06'or, undrar jag om denna passar lika bra till .308w eller finns det en annan vikt som är lämpligare? Samt om det finns någon kula ur "Scenar familjen" som oftast passar bättre än andra i kal .30? Söker inputs då det blir en herrans massa kular att prova annars /D
Publicerat November 8, 200817 yr Vi vänder på det, om du inte kan få till god precision med 168 grains SMK, cirkus 42,5 grain 202 och en fed 210 hatt är det något med ditt vapen som är udda, inte nödvändigtvis dåligt men inte heller helt bra, Vad som avser scenar har jag läst rapporter om att både 155 och 170+ grain varianten skjuter sanlöst bra men är lite knepigare att hitta laddningar med vid jämförelse med SMK. OM det är sant vet jag inte, jag har 1000 168:or och 100 155:or av SMK hemma och de är bara mina, mina säger jag.. Lycka till/C