Jump to content

Allriskförsäkring och borttappad utrustning

angler

Recommended Posts

Hej,

Jag tappade en midjeväska i skogen i Lördags och upptäckte det inte förrän jag skulle hem idag Söndag ^_^ . Vet inte hur och när den försvann och tänkte först att jag måste tagit av den i bilen, men den är borta och ligger inte i bilen.

Det låter kanske konstig och det kan tyckas att jag borde ha märkt det, men jag hade ett fullmatat patronbälte (hagel) ovanför, vilket gör att vikten från midjebältet var försumligt.

I vilket fall som helst låg min nya Leica rangefinder, ena hundenheten till Garmin Astron och lockpipan för Orre i bältet. Astron låg i benfickan.

Jag har allriskförsäkring hos Länsförsäkringar, men hur jag än läser försäkringsbrevet så får jag inte riktigt kläm på om borttappade saker täcks av allrisken. Någon som vet?

Jag skulle ha sökt under Söndagen, men då jag inte upptäckte detta förrän jag skulle hem från stugan och då jag jagade i mer än fem timmar under Lördagen så är oddsen för att jag ska hitta igen grejorna i princip noll och nada (kan omöjligen veta exakt hur/vilken väg jag gick). Det hela förtar lite glädjen av jaktlyckan.

Tänkte mig hitta några orrar på morgonen, men det blev ädlare valör.

Allt som allt hittade jag 7 tjädrar. Sköt en i topp och en framför hunden (mest lycklig över den senare).

Har ingen kläm på hur det är med försäkringen, pejlen är inte aktiverad annars vore det ju lätt att hitta den.

/Lasse

Har ingen kläm på hur det är med försäkringen, pejlen är inte aktiverad annars vore det ju lätt att hitta den.

/Lasse

Nä, den ena enheten var aktiverad men den satt på hunden och den har jag kvar ^_^ .

jansson67
(kan omöjligen veta exakt hur/vilken väg jag gick).

Hade du inte Astron påslagen så du kan få fram din rutt den vägen?

Jag kan kolla på fredag (jag har 15 mil till markerna), men jag hade bara Astron (DC-20:n) på vid det ena området (nära väg).

Jag kan kolla på fredag (jag har 15 mil till markerna), men jag hade bara Astron (DC-20:n) på vid det ena området (nära väg).

Men hade du inte handenheten påslagen

I sådana fal har du ju det exsakta spåret efter hur du gåt under dagen

Huh?

Jag får inget spår efter handenheten, bara hundarna.......

Hur ställer man in det?