Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

två eftersök i (Natt)

Featured Replies

Publicerat

först händer det ingenting sedan händer ingenting igen! sedan kommer alt på en gång!.. :D ...

precis lagom i går kväll när de var dax å gå att sussa ringen polisen å ja blir utkallad på on olycka!.. rådjur på kört!... fick beskrivningen å fattade direkt var det var!.. där går det ett vilt stråk. rådjuren går över där flera ggr varje dag!

ringde damen i fråga som kört på det! men fick inte så mycket ur henne, hon var tydligen rätt chockad!.. me de lilla jag fick ur henne så hadde jag på kän att de skulle ligga dött vid vägkanten! å mycket riktigt gjorde var det så!.

01:00 ringer de igen!.. :mad: . denna gång var det en taxi åkare som kört på "något" ?? polisen kunde ej ge så bra beskrivning eftersom dom uppgifterna dom fått va kass!

ingen uppmärkning, en sträcka på ca 500m där de kunnat hänt och inte en aning om vilket djurslag de var!.. :lol: .. hur som helst in med hund å grejorna i bilen för andra gången!.. enligt åkaren hadde han gått ner lite utanför vägen i gruset, så jag började leta efter det!.. efter mycket om och men så hittade jag den troliga platsen!..

tog ut hund å Eros visade direkt ett STORT intresse för spåret!.. hmmf.. normala fall e han lung som en filbunke i spåren men inte i natt??.. "va fan" kan detta vara???... efter ca 500m spårning så slår tanken mej!... börjar kolla lite närmare på dom få avtryck jag kan finna å kan konstarera det är en grävling vi spårar på!..

och med tanke på hur de ser ut och att föraren ej kunde till 100% vara säker på att han kört på de, så lägger vi ner!... givetvis till Eros stora besvikelse!. :(

Mvh Mamre!..

Publicerat

Trist de där med påkörningar och folks arrogans.

Jag håller för högre straff om man inte stannar och larmar på en gång. Kul rådjuret återfanns dött. Trist dock på en skadad grävling som kanske ligger och plågas i ett gryt :D

Publicerat
  • Författare

Tror inte grävlingen var skadad!.. inte med den steglängden! föraren tror inte änns han träffade den!...

men som sakt man vet juh aldrig!..

Mvh!..

Publicerat

Verkar ju ha gått bra! Synd att inte Eros fick jobba mer än så bara! :)

Publicerat
  • Författare
Verkar ju ha gått bra! Synd att inte Eros fick jobba mer än så bara! ;)

;) ... jo du!.. tanken fanns juh å släppa han på spåret!... men var trött å ville bara hem!.. :)

Mvh

Publicerat

Är väl bara du och jag som går trafikeftersök på grävling. :);)

Publicerat
;) ... jo du!.. tanken fanns juh å släppa han på spåret!... men var trött å ville bara hem!.. :)

Mvh

Dä ä gôtt å sôve =)

Publicerat
Är väl bara du och jag som går trafikeftersök på grävling. :);)

Har oxå gjort det men de va bra länge sen...

Men hur som, gott jobb ThomasMamre!

Visst e de härligt dan efter ... ;)

Känslan av grus i ögonen är så mysigt..... :D

Publicerat
  • Författare
Har oxå gjort det men de va bra länge sen...

Men hur som, gott jobb ThomasMamre!

Visst e de härligt dan efter ... :o

Känslan av grus i ögonen är så mysigt..... B)

-_-:D visst e de!....

all spår träning i skarpa lägen är bra!. ovaset vilket djur!.. ser de som den bästa belöningen!... :) ..

Mvh

Publicerat

Härligt att rådjuret hittades dött så du inte behövde holla på o släpa det över halva byggden :D:P

skulle vilja se eros sätt att jobba både på e-sök och på grävling :D täng om grävlingen ligger några hundra meter bort o plågas när du har sånna hundar så du kan ficksa både ovan och under jord nu B)