Publicerat November 12, 200817 yr Är intresserad av en overall som man kan ha på passet vintertid. Vill gärna att den ska tåla viss väta så den inte blir tung som "bly" för att det "duggar" (rängnar lite lätt) Fördelar som ja ser: Man kan va klädd för att gå med hunden undertill. Lätt att ta av och på om man nu skall gå i stället för stå på pass. Tät i midjan. Nackdelar: Kanske inte lika smidig att skjuta i på drevjakt? Någon som provat på en overall till drevjakt vintertid som kan komma med lite tipps och varningar om vad man ska välja. MVH Marcus
Publicerat November 12, 200817 yr Är intresserad av en overall som man kan ha på passet vintertid.Vill gärna att den ska tåla viss väta så den inte blir tung som "bly" för att det "duggar" (rängnar lite lätt) Fördelar som ja ser: Man kan va klädd för att gå med hunden undertill. Lätt att ta av och på om man nu skall gå i stället för stå på pass. Tät i midjan. Nackdelar: Kanske inte lika smidig att skjuta i på drevjakt? Någon som provat på en overall till drevjakt vintertid som kan komma med lite tipps och varningar om vad man ska välja. MVH Marcus En riktig skoteroverall är vad många norrbottningar anv. under älgjakten här uppe. Även jag om jag inte har någon sådan leksak! Finns i flera olika fabrikat! Sök så får Du obgränsat med träffar. Det kan vara en fördel at tprova den så att Du känner att den sitter som Du vill också. http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...&plats_id=0
Publicerat November 12, 200817 yr Författare Har skoterstövlar som är helt underbara när man står på pass så en skoter overall kanske inte sitter fel heller. Det som ja mest undrar över är hur den kommer funka till drevjakten t.e.x man inte hakar i med bössan.
Publicerat November 12, 200817 yr Har skoterstövlar som är helt underbara när man står på pass så en skoter overall kanske inte sitter fel heller. Det som ja mest undrar över är hur den kommer funka till drevjakten t.e.x man inte hakar i med bössan. Jag brukar ha en livrem runt midjan så att den sitter som den ska och inte fladdrar om det blåser något. Det går bra vid anläggning och bra att röra sig i också. Skoterstövlarna är sköna!