Publicerat November 12, 200817 yr Jag vore tacksam om någon kunde hjälpa mig!!! Jag har 5 choker som numrerade med 1-5, vilka är vilka, halv, kvarts mm. ??? mvh Alf
Publicerat Mars 8, 200917 yr Hur är det här egentligen? Är skeet ännu mer öppen än cylinder? Eller är den trängre?
Publicerat Mars 8, 200917 yr Hur är det här egentligen? Är skeet ännu mer öppen än cylinder? Eller är den trängre? Skeet är marginellt trängre än cylinder som inte har någon trångborrning alls.
Publicerat Mars 8, 200917 yr Skeet är marginellt trängre än cylinder som inte har någon trångborrning alls. Okej..tack. Tycker det är lite lustigt bara, för mina choker är märkta med 5 hack=cyl och skeet som inte har något hack.. Nåväl..
Publicerat Mars 8, 200917 yr Okej..tack. Tycker det är lite lustigt bara, för mina choker är märkta med 5 hack=cyl och skeet som inte har något hack..Nåväl.. Har det samma på min Beretta, skeeten är omärkt och aningen tunnare än cylindern, alltså öppnare.......?????. Lite märkligt.......????????
Publicerat Mars 8, 200917 yr Nu är det där med choker ganska varierande - milt uttryckt. Vad man ser är tillverkarens uppfattning av vad denne tycker att det är för choke. Men det säger inte ett skit med vilken ammunition man uppnår den märkta choken. Och skeet kan vara "negativt chokade" dvs de är öppnare än pipans cylindriska del. Och ännu värre tossigt blir det om bössan har tulpanchoke..... Men som sagt - det beror lite på vad tillverkaren tycker och tänker om det. Det enda man kan säga säkert är att över 80% inom en 75 cm cirkel på 35 meter kommer man som regel aldrig med normala pipor. /Tobias Hassel
Publicerat Mars 8, 200917 yr Nu är det där med choker ganska varierande - milt uttryckt. Vad man ser är tillverkarens uppfattning av vad denne tycker att det är för choke. Men det säger inte ett skit med vilken ammunition man uppnår den märkta choken.Och skeet kan vara "negativt chokade" dvs de är öppnare än pipans cylindriska del. Och ännu värre tossigt blir det om bössan har tulpanchoke..... Men som sagt - det beror lite på vad tillverkaren tycker och tänker om det. Det enda man kan säga säkert är att över 80% inom en 75 cm cirkel på 35 meter kommer man som regel aldrig med normala pipor. /Tobias Hassel Gurun har talat! Hade en fundering om det kunde vara så, "negativt"........... Tack Tobias!!!! Overderligt med folk som är kunniga på riktigt............