Publicerat November 13, 200817 yr Hej, Robsoft-Robban har varit på EM i F-Class på Bisley i England, och producerat en ganska intressant rapport med trevliga bilder. Tänkte att det kunde intressera långhållsskyttarna. (om det inte är ok att länka till detta så får jourhavande moderator ta bort tråden). Intressant att åtminstone en skytt beväpnat sig med 6mm-284 http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=52...40&p=739745
Publicerat November 13, 200817 yr 1000 yard är 914,4 m och det är inget man poffar med en vanlig älgbössa. Kul att några intresserar sig för detta med långhållskytte i tävlingsform, finns säkert flera men inte så ofta man läser om det här på forumet.
Publicerat November 13, 200817 yr Vore intresant att var där, jag skulle vara glad om jag ens träffade tavlan på 1000yards. Skickliga killar o ev tjejer det där /Lasse
Publicerat November 13, 200817 yr Vore intresant att var där, jag skulle vara glad om jag ens träffade tavlan på 1000yards.Skickliga killar o ev tjejer det där /Lasse Borde väl gå att hetsa upp några här att bilda ett lag till nästa år eller vad tror ni?
Publicerat November 13, 200817 yr Hej,Robsoft-Robban har varit på EM i F-Class på Bisley i England, och producerat en ganska intressant rapport med trevliga bilder. Tänkte att det kunde intressera långhållsskyttarna. (om det inte är ok att länka till detta så får jourhavande moderator ta bort tråden). Intressant att åtminstone en skytt beväpnat sig med 6mm-284 http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=52...40&p=739745 Tack för det repotaget exabit! Det var väldigt intressant läsning! Mr Mauser & co. där fick Du något att bita i. Även jag med 8 mm rem mag. En 180 gr kula i 8 mm med en bra laddning. Vad tror Ni om det men då fodras det väl något annat ovanpå för att man ska se tavlan?
Publicerat November 13, 200817 yr Borde väl gå att hetsa upp några här att bilda ett lag till nästa år eller vad tror ni? Jag får nog bara vara med som protokollförare då Lasse
Publicerat November 13, 200817 yr Jag får nog bara vara med som protokollförare då Lasse Bra för då kan resten av hejarklacken vänta på närmsta pub
Publicerat November 13, 200817 yr Författare 6,5x47:an borde väl inte vara helt värdelös på de avstånden, antar jag När åker vi?
Publicerat November 13, 200817 yr 6,5x47:an borde väl inte vara helt värdelös på de avstånden, antar jag När åker vi? Nästa år skurebo sköter protokollet jag sitter på puben och hejar på er så ni inte störs vi behöve fler skyttar och nån till i klacken
Publicerat November 13, 200817 yr Författare Blir lite jobbigt om man är med i samma lag som Micke och Henrik (m.fl. toppskyttar). Då får man anstränga sig rejält för att inte dra ner lagets medelresultat alltför mycket...
Publicerat November 13, 200817 yr Blir lite jobbigt om man är med i samma lag som Micke och Henrik (m.fl. toppskyttar). Då får man anstränga sig rejält för att inte dra ner lagets medelresultat alltför mycket... Då får du väl anstränga dig lite
Publicerat November 13, 200817 yr Blir lite jobbigt om man är med i samma lag som Micke och Henrik (m.fl. toppskyttar). Då får man anstränga sig rejält för att inte dra ner lagets medelresultat alltför mycket... Jag kan ju vara med o skjuta så blir du inte sist /Lasse
Publicerat November 13, 200817 yr Satan vilka banor, över 100 tavelställ Men just den diciplinen med typ bänkstöd är inte så intressant för just mig i alla fall, men dom skjuter väl nån klass med benstöd åxå.? Ja menar.. he e ju som lite sport då
Publicerat November 13, 200817 yr Satan vilka banor, över 100 tavelställ Men just den diciplinen med typ bänkstöd är inte så intressant för just mig i alla fall, men dom skjuter väl nån klass med benstöd åxå.? Ja menar.. he e ju som lite sport då på dom där avstånden är det sport nog med vindavdriften tror inte att det hänger så mycket på vilket stöd du har. har själv testat bänkskytte stöd och det blev förvånansvärt lite förbättring mot min vanliga metod.