Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ny jaktbil

Featured Replies

Publicerat

då var det dags för ny jaktbil!!

Publicerat

Okej?.....utveckla tanken lite :D...bilder, mer text osv...

Publicerat
  • Författare
Okej?.....utveckla tanken lite :D...bilder, mer text osv...

det blev en santa fe bilder kommer.

Publicerat

aah.. en s.k. Åka-på-gräsmattan-bil =)

Publicerat

Kul! Grattis!

Publicerat
  • Författare
aah.. en s.k. Åka-på-gräsmattan-bil =)

ska jag ut i terrängen tar jag traktorn eller skotern,eller om jag har hemma bandvagnen på service så går det med den.

Publicerat
  • Författare

post-818-1227384183_thumb.jpg

post-818-1227384259_thumb.jpg

nästan färdig utrustad

Publicerat
post-818-1227384183_thumb.jpg

post-818-1227384259_thumb.jpg

nästan färdig utrustad

Ser ju bra ut, jag skulle gärna ha en bil bara till jakten men tyvr går inte det. Antagligen är jag för snål :lol:

Drömmen är ju en 4X4 diesel pickis eller liknande men eftersom jag avverkar

ca 1500-2000 mil om året så känns det som att min Audi a4 tdi som drar 0,5/mil är ett bra val.

/Lasse

Publicerat

I min har jag gort ett gun rack för baksätet

Publicerat

Hej!

Köpte min jaktbil för snart 3 år sedan och är supernöjd. Eller min och min. Den står reggad på frugan men jag får betala och tanka den. :o Men jag får låna den precis så mycket som hon vill!!!

Framkomligheten är suverän med denna Toyota Landcruiser. Bekvämligheten är som en limousine.

Permanent 4wd och en 3,4 L V6. Lågväxel med diffspärr och hög markfrigång gör att man tar sig igenom det mesta.

Eller som jag brukar säga. Man kommer längre ut i skiten innan man fastnar. Fastnar man får man hämta traktor eller skogsmaksin för bärgning.

Förbrukning allt mellan 1,04-1,43 beroende på körning och årstid. Ungefär som vår gamla 745:a

Årsmodell 2000 och jag kallar den för miljöbil. Ja, tänk vad långt ut i miljön man kommer med den. :D

post-1478-1227440530_thumb.jpg

Publicerat
Hej!

Köpte min jaktbil för snart 3 år sedan och är supernöjd. Eller min och min. Den står reggad på frugan men jag får betala och tanka den. :o Men jag får låna den precis så mycket som hon vill!!!

Framkomligheten är suverän med denna Toyota Landcruiser. Bekvämligheten är som en limousine.

Permanent 4wd och en 3,4 L V6. Lågväxel med diffspärr och hög markfrigång gör att man tar sig igenom det mesta.

Eller som jag brukar säga. Man kommer längre ut i skiten innan man fastnar. Fastnar man får man hämta traktor eller skogsmaksin för bärgning.

Förbrukning allt mellan 1,04-1,43 beroende på körning och årstid. Ungefär som vår gamla 745:a

Årsmodell 2000 och jag kallar den för miljöbil. Ja, tänk vad långt ut i miljön man kommer med den. :D

Hänger det gosedjur med snaror runt halsen i backspegeln?

:D;)

Publicerat
Hänger det gosedjur med snaror runt halsen i backspegeln?

:D:D

Såklart det gör! Det är ju frugans bil! Men jag har fått klistra några jaktdekaler på reservhjulshållaren på bakluckan. :D

Publicerat
Såklart det gör! Det är ju frugans bil! Men jag har fått klistra några jaktdekaler på reservhjulshållaren på bakluckan. :D

du har en snäll fru du!.... :D

Mvh

Publicerat

fin bil. min dröm är ju en pickup

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

nu börjar ju den likna en jaktbil!?

post-818-1230318998_thumb.jpg

Publicerat

Du måste trycka in lite mer bråte i bilen för att den skall bli till en riktig jaktbil. ;)

• 6 months later...
Publicerat

Jag köpte mig en Nissan King Cab 97a enkelhytt för 2årsen som jag är mycket nöjd med, det är ju ingen snabb bil (en turbo disel).

så det är stort flak med hög kåpa, det blir dit med lite mer lyse fram och arb lyse bak, inreda flaket med 2hundburar extar batteri, kanske en liten vatten tank på ca 40L, fundert även på en bukplåt under hela bilen, mer gummi runt fälgarna. inreda flaket blir kul,, tycker om att klura ut finuliga lösninger för att saker ska bli smidiga och praktiska. hund burarna blir längst fram på flaket, varför? jag når inte in till mitten av flaket så då blir det bra med burarna där, hundarna får hoppa in via sido luckan, sen blir det nog lite mer roliga saker, har inte funderat ut allt en, men det blir nog några "onödiga" ditaljer kan jag tro,, men det kan ju vara bra ibland,

M.V.H. Jocke,,

Publicerat

är de någon på forumet som har en land rover? Dom är sjukt snygga. men hur är framkomligheten?

Publicerat
är de någon på forumet som har en land rover? Dom är sjukt snygga. men hur är framkomligheten?

sök på youtube och du kommer att finna. "land rover mudding" t.ex är ett sökord. När jag köper bil i höst så blir det en freelander automat! .. dom tar sig fram otroligt bra.

Publicerat
sök på youtube och du kommer att finna. "land rover mudding" t.ex är ett sökord. När jag köper bil i höst så blir det en freelander automat! .. dom tar sig fram otroligt bra.

okey :D

Publicerat
Jag köpte mig en Nissan King Cab 97a enkelhytt för 2årsen som jag är mycket nöjd med, det är ju ingen snabb bil (en turbo disel).

så det är stort flak med hög kåpa, det blir dit med lite mer lyse fram och arb lyse bak, inreda flaket med 2hundburar extar batteri, kanske en liten vatten tank på ca 40L, fundert även på en bukplåt under hela bilen, mer gummi runt fälgarna. inreda flaket blir kul,, tycker om att klura ut finuliga lösninger för att saker ska bli smidiga och praktiska. hund burarna blir längst fram på flaket, varför? jag når inte in till mitten av flaket så då blir det bra med burarna där, hundarna får hoppa in via sido luckan, sen blir det nog lite mer roliga saker, har inte funderat ut allt en, men det blir nog några "onödiga" ditaljer kan jag tro,, men det kan ju vara bra ibland,

M.V.H. Jocke,,

Du vill inte köpa ett hundskåp till bilen i stället

post-1523-1247473286_thumb.jpg

Publicerat

den var bra frän du! vad kostar en sån?

Publicerat

Hej,,

den var fin, är det 2 burar i den?

Har du fler bilder även insidan,

pris?