Publicerat November 14, 200817 yr Hej. Någon som har erfarenhet av ovanstående? Söker en allround kula till Älg, Rådjur och Gris. Kom gärna med kommentarer!
Publicerat November 14, 200817 yr Jag tror att den är lite mjuk, men det finns ju skilda meningar om det. Jag har för m,ig att den inte är bondad. A-frame och TSX i 168-180 gr. Visserligen har jag Megan till bäverjakten men har inte jagat älg el annat med den. http://www.lapua.com/index.php?id=1116 http://www.nollkoll.tk/
Publicerat November 14, 200817 yr Mycket bra kula. Du blir inte besviken det lovar jag Kör med den själv i 6,5 till de mesta
Publicerat November 14, 200817 yr Jag gick över till mega efter ha använt oryx och kommer inte att gå tillbaka till oryxen
Publicerat November 14, 200817 yr Jag gick över till mega efter ha använt oryx och kommer inte att gå tillbaka till oryxen Jag har sett för mycket skadskjutninagr med Oryx inblandad så därför har jag aldrig inte ens haft tanken på att använda den!
Publicerat November 14, 200817 yr Jag har sett för mycket skadskjutninagr med Oryx inblandad så därför har jag aldrig inte ens haft tanken på att använda den! Jag sköt en bock nu i höstas sköt den i halsen och kulan gick ut i bogen på samma sida hörde hur det visslade till på sidan av mig detta var med oryx
Publicerat November 14, 200817 yr ptja-. nog föll min guldbock av 12gram mega allt.. men idag skulle jag inte använda den kulan då den kan likställas med varmintkula enligt mig...,
Publicerat November 14, 200817 yr Jag sköt en bock nu i höstas sköt den i halsen och kulan gick ut i bogen på samma sida hörde hur det visslade till på sidan av mig detta var med oryx Livsfarlig med andra ord!
Publicerat November 14, 200817 yr Livsfarlig med andra ord! kan man säga och detta var med 9,3*62 på ca 80-100 m så kulan borde gått igenom
Publicerat November 14, 200817 yr oryx börjar i mina ögon bli jämställd med Alaska.. = oetisk satans skitkula som gör sitt jobb bäst i skrubben hos nån gammal handlare..
Publicerat November 15, 200817 yr kan man säga och detta var med 9,3*62 på ca 80-100 m så kulan borde gått igenom Shit!
Publicerat November 15, 200817 yr Jag sköt en bock nu i höstas sköt den i halsen och kulan gick ut i bogen på samma sida hörde hur det visslade till på sidan av mig detta var med oryx Hur i hela helvete är det möjligt?????????? Ska kulan vinkla i bocken och komma farande tbx 180grader???? Övergår mitt förstånd....................... Har skjutit en del med oryx och har flera bekanta som har den, har inte haft problem med den, men sånt här är jävla intressant, att man har olika erfarenheter. Oryxen har ju funkat bra i tester åxå..........jaja det finns ju inget som är en absolut sanning.............