Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon med erfarenhet av PBP kulor?

Featured Replies

Publicerat

Hejsan!

Som ni som har följt mig i min väg fram med min bråkiga 6mmBR vet att jag har svårt att hitta en riktigt bra jaktkula. Jag föredrar hårda kulor då det blir mindre köttförstöring. Min 6mmBR har en pipa med 1/12" räffelstigning vilket gör att TSX inte fungerar till mitt stora förtret :P

Så satt jag nu idag och kollade igenom länkarna på nollkoll.tk för att se ifall det kommit in något nytt på ammunitions sidan då utvecklingen går fort framåt på denna sidan med kulor/ammunition.

Upptäckte då en relativt ny kula. Jag har i alla fall aldrig sett den innan. PBP - Performance Bullet Prudoktion AS vilka gör expanderande blyfria kulor i rätt vikt för min 6mmBR.

Någon som har erfarenhet av dessa. Enligt bilderna verkar det ju väldigt givande. 11kr/st kan man ju överleva. Det skulle bli 1100kr/100st vilket det är värt bara kulorna fungerar. I sådant fall får det bli denna till jakt och en annan typ V-max till övning.

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

Nu har jag i vilket fall som helst slängt iväg en beställning på 50st .243" BT STEP 70grs.

Vi får se hur det går. Jag skrev ett mail på svenska med en beställning. Vi får se ifall dom kan utläsa vad jag menar annars får tjejen hjälpa mig att skriva ett på norska i stället.

MVH/Jocke

Publicerat

Såna där har jag sett i kulhyllan på Torsbo, men vet inte vilken kaliber det var.

Publicerat
Såna där har jag sett i kulhyllan på Torsbo, men vet inte vilken kaliber det var.

Där var det bara halva priset va? :lol:

Publicerat
Där var det bara halva priset va? :lol:

Ingen aning, men norska "specialkulor" är för skruvat t.o.m. för mig :lol:

Publicerat
  • Författare

Japp, jag har fått lite mailkontakt med mannen i fråga bakom företaget nu och han säger att Torsbo har en del av deras kulor hemma. Jag ska ringa dit i morgon och se ifall de har just denna kulan.

MVH/Jocke

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

Detta har inte fått något slut ännu :lol:

Nu har norrmannen slutat svara på mina mail. Antar att han tycker det är för jobbigt att skicka till Sverige. Och Torsbo är ju jobbigare än fan att nå :lol: + att sist jag ringde dom så hade dom inte rätt kulor hemma.

Ska till min lokala handlare idag (Långås Jakt och skytte) och han brukar alltid ställa upp vad det än gäller så idag ska jag höra ifall han kanske kan ta kontakt med PBP och se om han kan få bli återförsäljare. Då har han i alla fall en given kund här :lol:

MVH/Jocke