Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Spel till döttrarna

Featured Replies

Publicerat

Hej alla kunniga spelgalningar.

Sitter o funderar på att köpa en spelkonsol till mina döttrar i julklapp, pappsen kommer nog att lägga ett antal timar vid den med ;)

Frågan är ju vad man ska köpa? Tanken är att det ska gå att spela roliga spel för en 9 och 5 åring på den, att sedan pappa fixar något annat spel till mörka nätter är en anna sak.

Ska man välja ps3 X-box Wii eller något annat.

Komentera gärna så jag förstår bättre vad ni tycker.

/Lasse

Publicerat

wiiiiii

Publicerat
  • Författare

Hmm Varför? det konsolen ligger sist hos mig just nu mn jag kan ha jättefel har aldrig provat den!

/Lasse

Publicerat
Hmm Varför? det konsolen ligger sist hos mig just nu mn jag kan ha jättefel har aldrig provat den!

/Lasse

PS3 är ett bra alternativ, det finns en hel del spel som funkar för barn, och likaså för äldre barn. Dessutom något som jag använder är mediaserver funktionen, dvs en film som finns på datorn blir tillgänglig att titta på genom PS3:an på fin-tv:n i vardagsrummet.

Egentligen är det väl en smaksak om man kör Xbox eller PS3, dom är väl mer eller mindre likvärdiga om man inte är ett fanboy som tillhör något av hardcore supporter-lägren i vilket fall det jag just skrev är helt fel såklart. ;)

Det som i min värld talade för PS3:an istf Xboxen var utseendet på själva konsollen, den rent subjektiva känslan att Sony troligtvis gör en konsoll bättre än Microsoft, att PS3 var (är) nyare än Xbox vilket jag iaf hoppas innebär att det finns mer kraft att hämta ur PS3:an när det kommer till nya fräscha spel, och till sist det att dom flesta av mina vänner har en PS3, så vi kan byta spel och spela online tillsammans.

Det som talar för Xbox i min värld är att den är crackad, så kostnaden per spel behöver inte nödvändigtvis bli så hög som på PS3...

Wii uteslöt jag direkt, mest pga det är en mer dedikerad spelkonsoll än PS3 och Xbox som har lite roliga features runtomkring spelandet.

Publicerat

Jag sålde precis mitt X box 360, men det var endast för att finansiera lite andra saker. Om du har HD på tv å en kabel så blir grafiken grymt bra, dock är den nog snäppet bättre på PS 3, men till ett högre pris såklart :lol:

Wii är ju skitdålig grafik, och iaf jag tröttnar fort på det. Rolig Idé men kunde gjorts bättre.

vuxenspel? Kolla in Gears of War II, du lär inte bli besviken ;)

Publicerat

Jag är inne på samma grej, mina tjejer är 5-7-9 år. Jag har själv testat Wii och tyckte det verkade kul, men ny blir jag tveksam ;)

Publicerat
Jag är inne på samma grej, mina tjejer är 5-7-9 år. Jag har själv testat Wii och tyckte det verkade kul, men ny blir jag tveksam ;)

köp en dator :lol: slår ps3.360 och wii ! .

Publicerat
Jag sålde precis mitt X box 360, men det var endast för att finansiera lite andra saker. Om du har HD på tv å en kabel så blir grafiken grymt bra, dock är den nog snäppet bättre på PS 3, men till ett högre pris såklart :lol:

Wii är ju skitdålig grafik, och iaf jag tröttnar fort på det. Rolig Idé men kunde gjorts bättre.

vuxenspel? Kolla in Gears of War II, du lär inte bli besviken ;)

Glömde säga det, har du ingen tv som tar HDMI ingång så kommer det att bli nästa köp om du går loss på en PS3.. inget "vuxen spel" (GTA IV, Gears of War 2, COD4 mfl) är öht spelbart utan minst 720p. ("HD Ready" heter det väl.. full HD behövs inte nödvändigtvis).

Publicerat
  • Författare
köp en dator ;) slår ps3.360 och wii ! .

Vill inte ha en dator till står redan 2 här i hemmet.

Kostnaden blir nog högre om man ska ha en dator till, sedan kan inte mina klåfingriga döttrar fixa en dator på egen hand, pappa får meka så mycket innan det blir spela av då.

/Lasse

Publicerat

Helt klart Xbox 360! Äger allt annat!

Publicerat

Jag skulle nog helt klart utan större funderingar välja Nintendo Wii!

Varför?

Jo! Det är förhållandevis enkla spel som ALLA får ut nått av, alltså kul för både mamma, pappa & barnen. Att man sedan styr genom att röra på dosorna (bowlar man är det bowlingkast som gäller med dosan, spelar man tennis så viftar man i luften - för de som inte sett det innan). Enbart detta gör ju att det känns lite nyttigare =) Ett par tennismatcher eller ett par ronder i boxningsringen är faktiskt fullt tillräckligt för att svettpärlorna ska leta sig fram =)

En kompis köpte ett Wii till sin tonåring förra julen.. grabbstackarn fick inte spela på hela julaftonskvällen för mamma och pappa tyckte ju det var sååå kul att bowla :(

Så min rekomendation blir helt klart Wii. Lite nyttigare, lite mer aktivt, lite roligare =)

Publicerat
Jag skulle nog helt klart utan större funderingar välja Nintendo Wii!

Varför?

Jo! Det är förhållandevis enkla spel som ALLA får ut nått av, alltså kul för både mamma, pappa & barnen. Att man sedan styr genom att röra på dosorna (bowlar man är det bowlingkast som gäller med dosan, spelar man tennis så viftar man i luften - för de som inte sett det innan). Enbart detta gör ju att det känns lite nyttigare =) Ett par tennismatcher eller ett par ronder i boxningsringen är faktiskt fullt tillräckligt för att svettpärlorna ska leta sig fram =)

En kompis köpte ett Wii till sin tonåring förra julen.. grabbstackarn fick inte spela på hela julaftonskvällen för mamma och pappa tyckte ju det var sååå kul att bowla :rolleyes:

Så min rekomendation blir helt klart Wii. Lite nyttigare, lite mer aktivt, lite roligare =)

Håller absolut med !

Ska man ha en konsoll som hela familjen ska ha roligt med, så är WII den rätta.

Vi har haft de andra konsollerna också, men det vart ju bara jag och grabben som satt med dessa, men nu införkaffades en WII, och satan vad kul det är, för hela familjen ! :lol:

Man får ju lite motion på köpet också med WII, i stället för ont i tummarna som man får av de andra kontrollerna.

/ Janne

Publicerat
Håller absolut med !

Ska man ha en konsoll som hela familjen ska ha roligt med, så är WII den rätta.

Vi har haft de andra konsollerna också, men det vart ju bara jag och grabben som satt med dessa, men nu införkaffades en WII, och satan vad kul det är, för hela familjen ! :rolleyes:

Man får ju lite motion på köpet också med WII, i stället för ont i tummarna som man får av de andra kontrollerna.

/ Janne

Exakt =) Därmot för mitt eget höga nöjes skull så blir det PS3, men pratar man familjekonsoll finns det ingen annan än wii i mina ögon =)

• 4 weeks later...
Publicerat

Måste säga lika dant.. köpte en Wii förra julen åt ungarna,flickor 6-8 år och dom har då grymt mycket kul med den,, men som sagt skulle jag handla en konsol (gud förbjude) till mig själv, skulle det nog bli en PS3! med det är åt mig i så fall! tror inte någon anna konsol bräcker Wii till barn under 13 år och absolut inte om det är flickor,, grabbar gillar nog mer bilspel som är bättre på PS3 även om mariokart är grymt roligt!

Publicerat
Måste säga lika dant.. köpte en Wii förra julen åt ungarna,flickor 6-8 år och dom har då grymt mycket kul med den,, men som sagt skulle jag handla en konsol (gud förbjude) till mig själv, skulle det nog bli en PS3! med det är åt mig i så fall! tror inte någon anna konsol bräcker Wii till barn under 13 år och absolut inte om det är flickor,, grabbar gillar nog mer bilspel som är bättre på PS3 även om mariokart är grymt roligt!

Nu är det gjort, det ligger en Wii som väntar på att bli uppackad på julafton.

Fast aAppa var ju tvungen att kolla alla sladdar och se att den funkar :lol::o

Publicerat

Köper ni sånt här via Internetannonser nu så var jävligt försiktiga, hittade en annons på Eniro igår som var ett bedrägeri.. Var rätt många människor som köpt samma spel med samma tillbehör från samma säljare utan att få ett skvatt förutom nöjet att skicka iväg en handpenning :lol:

Mvh!

Publicerat

Har köpt ett Wii till grabben.

Blir väl att köpa zelda mm åt mig själv :lol:

nintendo är ändå nintendo.

En bra funktion med Wii är att man kan köpa wii points och sen genom konsolen köpa gamla spel för typ 30-100:-/st den klarar således av alla gamla spel från de äldre nintendo konsolerna.

fränt för grabben att kunna spela alla gamla mariospel samt givetvis zelda, metroid, secret of mana, lagoon osv osv

Ps3 och xbox? näääääääää då kan man lika ha en bra pc

Publicerat

Har samma fundering men det lutar åt ett PS3 för det är ändå JAG som ska spela mest har ju kommit en hel del familjespel till i stort sett alla konsoler så jag kör på PS3 då jag får en blu ray spelare på köpet .

Publicerat

Hade lite många jaktdagar då jag egentligen skulle varit hemma men för att blidka lite hemma så fick jag tag på ett PS2 med ngt Singstar spel.

Inte det bästa men en rimlig peng och fler jaktdagar iaf.. :(

Publicerat
Hade lite många jaktdagar då jag egentligen skulle varit hemma men för att blidka lite hemma så fick jag tag på ett PS2 med ngt Singstar spel.

Inte det bästa men en rimlig peng och fler jaktdagar iaf.. :D

Ooh, denna värld - full av mutor...:(:lol::lol::P

Fick höra att det var bättre att jag var ute o jagade än att jag gick hemma o drällde o va sur för att jag inte var ute.... Gissa vad jag gör imorgon ;) Misstänker dock att framtiden ser annorlunda ut........ :(

//K9

Publicerat
Ooh, denna värld - full av mutor...:(:lol::lol::P

Fick höra att det var bättre att jag var ute o jagade än att jag gick hemma o drällde o va sur för att jag inte var ute.... Gissa vad jag gör imorgon :D Misstänker dock att framtiden ser annorlunda ut........ :(

//K9

Hehe... Joru.. vänta du bara... ;)

Men än behöver du inte vara så orolig.. :P

Publicerat
  • Författare

Inte det bästa men en rimlig peng och fler jaktdagar iaf.. :(

O när de har hört dig sjunga så får du ännu flera jaktdagar :(:lol::lol:

/Lasse

Publicerat

Jeg hadde kjøpt ps3, du får om trent alle spill til den.

Publicerat
  • Författare

Nu sover barnen så nu ska jag provspela "deras" nya Wii ;):D

/Lasse

Publicerat
O när de har hört dig sjunga så får du ännu flera jaktdagar B);):D

/Lasse

Lasse, jag lovar att du ska få min första signerade skiva när den kommer ut! :D