Publicerat November 17, 200817 yr Jag brukar skjuta på Karlstads jaktskytteklubb en mycket fin bana för hagel och löpande men har endast en inskjutningsbana på 80m. Detta duger för den jakt jag sysslar med men det skulle vara spännande att se hur bra man skjuter på lite längre håll. Vet någon en bra långhållsbana i trakterna runt Karlstad?
Publicerat November 17, 200817 yr Jag brukar skjuta på Karlstads jaktskytteklubb en mycket fin bana för hagel och löpande men har endast en inskjutningsbana på 80m.Detta duger för den jakt jag sysslar med men det skulle vara spännande att se hur bra man skjuter på lite längre håll. Vet någon en bra långhållsbana i trakterna runt Karlstad? Hej Mathias, Finns en hel del orter kring karlstad som har 300m banor. Bara att ringa runt till de olika skytteklubbarna =)
Publicerat November 17, 200817 yr Det finns ju 300metersvall på gamla regementsområdet men det är lite mycket motionärer som springer runt där Ska du söka efter skytteklubbar som KK säger så är det fältskytteklubbar du ska leta efter, tror inte det finns jaktskyttebanor med 200-300m.
Publicerat November 17, 200817 yr Jag brukar skjuta på Karlstads jaktskytteklubb en mycket fin bana för hagel och löpande men har endast en inskjutningsbana på 80m.Detta duger för den jakt jag sysslar med men det skulle vara spännande att se hur bra man skjuter på lite längre håll. Vet någon en bra långhållsbana i trakterna runt Karlstad? Grums har en bana. Vet inte om den går under Grums jaktskytte klubb eller om det är 2 olika föreningar, jag har något i bakuvudet om det. Hur som helst ligger den vid Bråne sväng höger i rondellen vid Nyängen om du kommer från Karlstads hållet.
Publicerat November 17, 200817 yr Författare Tack för svaren. Har någon koll på Karlstad-Ulvsby SKF/USKF http://www.kuskytte.se/verksamhet.html
Publicerat November 17, 200817 yr Tack för svaren.Har någon koll på Karlstad-Ulvsby SKF/USKF http://www.kuskytte.se/verksamhet.html Måste säga att det var en märklig hemsida, helt utan kontaktuppgifter EDIT: Ährrmmm.. hittade huvudsidan....