Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skytteresultat med skjutkäpp

Featured Replies

Publicerat

Jag och AndreasA på skjutbanan, tanken var att skjujta in bössan och sedan öva skytte med skjutkäpp.

Efter att ha skjutit in bössan så att jag låg ca 3 cm högt testar jag att dra iväg fyra skott på 100 m med köpp. Eftar skotten säger jag till andreas att "det där gick inget vidare, Det kändes vingligt med käpp och jag vet fan var skotten sitter..."

När vi kom fram såg det ut som på bifogad bild... post-1891-1227003697_thumb.jpg

Att tre av skotten sitter väl samlat är bra men iochmed att jag inte hade en susning om var skotten satt känns det så där... Är det ren slump att skotten samlades där eller vad tror ni?

Vad är era tankar om skjutkäpp? Bra? Dåligt?

Hit me!

Publicerat

Ska väl tilläggas att du veckan innan sköt av korken på en vattenflaska på 100m med enbart öppna riktmedel :lol: :lol:

Publicerat
  • Författare
Ska väl tilläggas att du veckan innan sköt av korken på en vattenflaska på 100m med enbart öppna riktmedel :lol: :lol:

Hahahahaha... Ja jusst det, skottet satt precis som avsett... tur som fan att du var med som vittne! :lol:

Publicerat
Jag och AndreasA på skjutbanan, tanken var att skjujta in bössan och sedan öva skytte med skjutkäpp.

Efter att ha skjutit in bössan så att jag låg ca 3 cm högt testar jag att dra iväg fyra skott på 100 m med köpp. Eftar skotten säger jag till andreas att "det där gick inget vidare, Det kändes vingligt med käpp och jag vet fan var skotten sitter..."

När vi kom fram såg det ut som på bifogad bild... post-1891-1227003697_thumb.jpg

Att tre av skotten sitter väl samlat är bra men iochmed att jag inte hade en susning om var skotten satt känns det så där... Är det ren slump att skotten samlades där eller vad tror ni?

Vad är era tankar om skjutkäpp? Bra? Dåligt?

Hit me!

Tycker det ser jä-it bra ut om det är stående skytte med en enbent käpp. Tre nästan hål-i-hål något i sida och ett skott 3-4 cm därifrån. Kan det bli bättre?

Intressant hade varit om du jämfört stående skytte med och utan käpp.

/Må

Publicerat
  • Författare
Tycker det ser jä-it bra ut om det är stående skytte med en enbent käpp. Tre nästan hål-i-hål något i sida och ett skott 3-4 cm därifrån. Kan det bli bättre?

Intressant hade varit om du jämfört stående skytte med och utan käpp.

/Må

Der var knästående med enbent käpp. Resultatet är bra men det som oroar mg är att jag inte visste alls var skotten tagit pga "vingelkänsla". Känns dock lite för otroligt att de skulle hamna så nära av en slump.

Publicerat
Der var knästående med enbent käpp. Resultatet är bra men det som oroar mg är att jag inte visste alls var skotten tagit pga "vingelkänsla". Känns dock lite för otroligt att de skulle hamna så nära av en slump.

Enda sättet att få veta om det är slump eller inte, är att skjuta mera :lol:

Publicerat
  • Författare
Enda sättet att få veta om det är slump eller inte, är att skjuta mera :rolleyes:

Hehehehe.. Visst fan, det kan man ju göra! :huh:

Skämt åsido, tiden rann iväg denna gång men det kommer skjutas mer.

Publicerat

:D;):D;)

Ha Ha , Jag trodde i typ en minut att ni hade skjutit med en käpp alltså själva käppen .. en sån där typ som man delar på och stoppar i en revolver patron i och har som försvarsvapen eller lönmördarvapen .

Som sagt var superimmpad i ca en minut innan jag FATTADE.... :D att det var ett stöd , naturligtvis :D

Publicerat
  • Författare
;):D:D;)

Ha Ha , Jag trodde i typ en minut att ni hade skjutit med en käpp alltså själva käppen .. en sån där typ som man delar på och stoppar i en revolver patron i och har som försvarsvapen eller lönmördarvapen .

Som sagt var superimmpad i ca en minut innan jag FATTADE.... :D att det var ett stöd , naturligtvis :D

Ja? Vadå? Jagar inte alla med skujtkäppar a la James Bond? :D

Publicerat

Såg grymt bra ut!

Skjutkäpp är bra, i vissa lägen lika bra som liggande tycker jag. Sitter man med ett träd som ryggstöd, en armbåge på varje knä, en käpp från häcken snett ut från kroppen som man sen greppar med vänster handen (givet att man är högerskytt) så skjuter man ruskigt stabilt!!

Mvh!

Publicerat

en gång, ingen gång. :lol: