Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vantar.

Featured Replies

Publicerat

Beställde ett par vantar från bågjaktskatalogen förra veckan och har hunnit testa dom en del redan..

Det står att dom är utan foder men "innanmätet" är fleece så jag tycker nog att det kan kallas foder! och dom är så mjuka o varma o sköna. o är man ute i skogen så tror man att man har tappat händerna :rolleyes:

asat_elite_gloves.jpg

testatesta!

Publicerat

Tror du de klarar rävlock i -20 grader ?

Publicerat

När och hur länge har du använt dem under en dag, väderförhållanden osv?

Publicerat
  • Författare
Tror du de klarar rävlock i -20 grader ?

-20 skulle jag nog välja något annat. men allt ifrån -5 upp emot sommarvärme skulle jag säga att dom duger till.

Erik, Jag hade dom på mig under en timme under regnstorm häromdagen i ca 1 timme. dom är inte täta hur länge som helst, men jag var torr om händerna efter den timmen iallafall..

dom har en viss vatten/vind/bakterieavvisande teknik i deras Elitesystem. Fråga mig inte HUR det funkar, men det verkar funka.

Dom har ett klädset med samma teknik som jag inte testat ännu, men det är en kille som testat det i duschen i en kvart och han blev inte blöt.

Det jag gillar med dessa kläder är ju också det där bakterieavvisande systemet som gör att man luktar ingenting.

Publicerat
  • Författare

The Elite Series is treated with AG Vaportech Nano Silver Odor Suppression: Nano Silver Technology kills bacteria to virtually eliminate human odor. Anti-microbial formula requires no special activation and will not wash away in the laundry. A high concentration of wicking compounds keep you dry & comfortable. Hunt in scent-free comfort.

Publicerat
  • Författare

Testade under vattenkran nu under kraftig stråle. Det var tätt o ganska länge, sen gjorde jag misstaget o kände med andra handen på det blöta området o då trycktes det igenom lite vatten men bara på ett litet ställe. Så jag skulle säga att dom är täta så länge man inte typ lutar sig med vantarna mot något blött.. Men vattnet visade tendens att rinna rakt av vanten. Det sögs inte in i den som på vanliga ullvantar.