Publicerat November 19, 200817 yr Har en grävling som huserar under vår stuga vid Väddö. Har jag rätt att knäppa den själv? Det borde väl inte vara några konstigheter, iaf inte om jag pangar när den är inne på min tomt? Kanske helt idiotisk fråga, men fick ett sting av osäkerhet i mig.
Publicerat November 19, 200817 yr Är det stadsplanerat område så får man ej avlossa skott. Så är reglerna här iaf. Kontakta din polisstation och även kommun om du är osäker.
Publicerat November 20, 200817 yr Precis. Tillhör tomten detaljplaneringen så måste du ha skottlossningstillstånd från polisen.
Publicerat November 20, 200817 yr Har en grävling som huserar under vår stuga vid Väddö. Har jag rätt att knäppa den själv? Det borde väl inte vara några konstigheter, iaf inte om jag pangar när den är inne på min tomt?Kanske helt idiotisk fråga, men fick ett sting av osäkerhet i mig. kommer inte ihåg i vilket forum eller vem det var som starta ett kärnvapens krig på en grävling kanske en av dom roligaste trådarna jag läst . *hoppas på liknande *
Publicerat November 20, 200817 yr Har en grävling som huserar under vår stuga vid Väddö. Har jag rätt att knäppa den själv? Det borde väl inte vara några konstigheter, iaf inte om jag pangar när den är inne på min tomt?Kanske helt idiotisk fråga, men fick ett sting av osäkerhet i mig. Har tagit tre stycken under året. Morsan hade fått besök under altanen. Ta dom i fälla om det är i tätbebyggt område. Kör sedan ut en bit i skogen och introducera grävlingen till DR Gyttorp Problemet löst.
Publicerat November 20, 200817 yr Författare Är det stadsplanerat område så får man ej avlossa skott. Så är reglerna här iaf.Kontakta din polisstation och även kommun om du är osäker. Är vid sommarstuga, den inringade Är det "stadsplanerat"? Lite osäker på begreppet
Publicerat November 20, 200817 yr Är vid sommarstuga, den inringade Är det "stadsplanerat"? Lite osäker på begreppet Vad fan... Är det din sambo som ligger och solar topless på verandan?
Publicerat November 20, 200817 yr Är vid sommarstuga, den inringade Är det "stadsplanerat"? Lite osäker på begreppet Troligtvis inte men vill du veta så är det bara att slå en signal till kommunen. Fråga efter den enhet som har hand om just detaljplaner. Ha fastighetsbeteckningen redo så ska det nog lösa sig! BTW så är det alltid krav på tillstånd vid skottlossning inom detaljplanelagt område - hör du något annat så håll för öronen! //K9
Publicerat November 20, 200817 yr Fan vad orättvist. Varför är det aldrig några grävlingar i min trädgård?
Publicerat November 20, 200817 yr Bara jag som lider med Tomten.. ? Snart jul och allt kan inte vara så kul med en grävling i skägget..
Publicerat November 20, 200817 yr Författare Bara jag som lider med Tomten.. ?Snart jul och allt kan inte vara så kul med en grävling i skägget.. Grävling i skägget o flugor i trumpeten
Publicerat November 20, 200817 yr Bara jag som lider med Tomten.. ?Snart jul och allt kan inte vara så kul med en grävling i skägget.. För den blir du skyldig en tia i böter...
Publicerat November 20, 200817 yr För den blir du skyldig en tia i böter... "Man skämtar aldrig om grävlingar och pengar"..Sa Björn med en svarta ögon... Du ska få din tia ngn dag.. Lovar! Kan ta det idag faktiskt.. Ruskigt trött idag så jag kommer hålla en låg, men jämn nivå..