Publicerat Mars 29, 200917 yr Jag har hört talas om att man inte ska skära sönder pungen på en mink för att det luktar f*n. Nu vet jag vad det luktar. Jag va i garaget och sambon i köket. Fast jag glömde att stänga pannrumsdörren. Hon bara skrek där inne och undra vad f*n jag hölt på med Har vädrat halva dagen i huset , garaget ! ja slutar det inte stinka där får jag väll elda ner det. Finns det nått smidigt tips när man skrapar skinnet ?
Publicerat Mars 29, 200917 yr Jag har hört talas om att man inte ska skära sönder pungen på en mink för att det luktar f*n. Nu vet jag vad det luktar. Jag va i garaget och sambon i köket. Fast jag glömde att stänga pannrumsdörren. Hon bara skrek där inne och undra vad f*n jag hölt på med Har vädrat halva dagen i huset , garaget ! ja slutar det inte stinka där får jag väll elda ner det. Finns det nått smidigt tips när man skrapar skinnet ? Ännu en erfarenhet rikare?
Publicerat Mars 30, 200917 yr Det är inte pungen utan två körtlar som lukten kommer ifrån.. och man lär nog känna om man skär för djupt går annars bra att smeta in fällan med sekretet från körtlarna.. så luktar fällan som mink Lägg skinnet på en stock, och skrapa med en plåtskrapa av något slag. En liten bit fönsterplåt brukar gå att hitta lite varstans och de går bra att använda. Sålänge de inte är vassa. Jag tyckte också jag såg att frambenen stack ut från skinnet. Jag brukar skära av benen på mitten ungefär och sticka in dem under skinnet. Ser bättre ut ett annat tips om du vill få svansen att se bättre ut är att inte sträcka på den för mycket. Veckla ihop den lite istället och satt fast med stift. Har man svansen för spänd brukar den bli ful, kanske lite krokig när den torkar och ser allmänt jävlig ut. Så det är bättre att veckla ihop den lite, så blir den lite fluffigare och ser bättre ut Om du tänkte spara skinnet alltså
Publicerat Mars 30, 200917 yr Jag tyckte också jag såg att frambenen stack ut från skinnet. Jag har nålat fast dem efter att jag tog bilden. Ser bättre ut ett annat tips om du vill få svansen att se bättre ut är att inte sträcka på den för mycket. Veckla ihop den lite istället och satt fast med stift. Det ska jag prova. Har man svansen för spänd brukar den bli ful, kanske lite krokig när den torkar och ser allmänt jävlig ut. Så det är bättre att veckla ihop den lite, så blir den lite fluffigare och ser bättre ut Tack för tippset