Publicerat November 20, 200817 yr Skulle köpa en kikare kom hem med en .338 WM... Så då är frågan vad ni skulle baka i för kula, till framför allt gris? Min tanke var nog en 250gr A-frame (en för mig oprövad kula), bra/dåligt, smart/korkat, ja inte vet jag, vad tycker ni? Mvh!!
Publicerat November 21, 200817 yr Skulle köpa en kikare kom hem med en .338 WM... Så då är frågan vad ni skulle baka i för kula, till framför allt gris? Min tanke var nog en 250gr A-frame (en för mig oprövad kula), bra/dåligt, smart/korkat, ja inte vet jag, vad tycker ni? Mvh!! Din tanke är helt rätt Bland eliten av kulor är A-Frame. Mycket bra djupverkan som nästan alltid ger genomslag är bra då du använder den till vildsvin.
Publicerat November 26, 200817 yr Författare Japp min tanke också.. Får bli till att prova. Tackar. Mvh""
Publicerat November 29, 200817 yr Japp min tanke också.. Får bli till att prova.Tackar. Mvh"" A-Frame är billiga på Vapen&Skytte.
Publicerat December 8, 200817 yr Jag vill slå ett slag för 225grs Barnes TSX. Dessa har skjutit riktigt bra i de 338:a vapen som jag har laddat dem i. Och dom bör ligga i samma prisklass som a-frame, kanske något billigare. Bra djupverkan, mild köttförstöring och bra effekt. MVH/Jocke P.S även här har jakt & skytte bra priser, alltså på TSX. D.S
Publicerat December 8, 200817 yr Jag gillar A-frame starkt..Moderat köttförstöring och mycket god skottverkan..
Publicerat December 9, 200817 yr Nosler accubond, i 225gr eller 250 gr varianten är nog inte fel. Kör själv med 225gr vikten och är toknöjd med den.
Publicerat December 10, 200817 yr Författare Har varit inne och tittat lite på accubonden också helt klart inressant, men det blir A-Framen först. Måste prova lite i skogen innan byte. TSX´n utmärkt effekt, men efter en otrevlig ricoschett upplevelse har de fått hamna på hyllan. Mvh..
Publicerat December 13, 200817 yr Har varit inne och tittat lite på accubonden också helt klart inressant, men det blir A-Framen först. Måste prova lite i skogen innan byte.TSX´n utmärkt effekt, men efter en otrevlig ricoschett upplevelse har de fått hamna på hyllan. Mvh.. har en kompis som skjutit en hel del älg 225gr accubond och han är supernöjd iaf tror själv inte det spelar så stor roll vilen kula du väljer så länge som du inte använder blöta blyspetsar,utan håller dej till premiumkulor. mvh