Publicerat November 21, 200817 yr Idag fick min älskade Saga tas bort. Hon skulle ha blivit 14 år i januari och hon har funnits i mitt liv sen den dagen hon föddes. Hon fick en hjärnblödning antar jag o det känns som det inte fanns nåt alternativ. Hon var en basset griffon med stor personlighet och jag kommer aldrig att glömma henne. För två månader sen fick jag ta bort en nyare bekantskap, Sako. Han kom in i mitt liv för ett halvår sen, tillsammans med hans husse :-D Även denna hund gjorde stort intryck på mig, vi fann varandra direkt. Han var en korsning, laika, vit älghund och wachtel. Han var ett år, efter diverse skador på andra hundar o husse så fick det bli som det blev. Riktigt tung höst vad gäller hundar... När det känns så här vill jag aldrig mer ha hund.
Publicerat November 21, 200817 yr Idag fick min älskade Saga tas bort. Hon skulle ha blivit 14 år i januari och hon har funnits i mitt liv sen den dagen hon föddes. Hon fick en hjärnblödning antar jag o det känns som det inte fanns nåt alternativ. Hon var en basset griffon med stor personlighet och jag kommer aldrig att glömma henne. För två månader sen fick jag ta bort en nyare bekantskap, Sako. Han kom in i mitt liv för ett halvår sen, tillsammans med hans husse :-D Även denna hund gjorde stort intryck på mig, vi fann varandra direkt. Han var en korsning, laika, vit älghund och wachtel. Han var ett år, efter diverse skador på andra hundar o husse så fick det bli som det blev. Riktigt tung höst vad gäller hundar... När det känns så här vill jag aldrig mer ha hund. Beklagar verkligen sorgen vet hur du har det sörjer min gode Flex som jag nyligen fick ta bort,vi är ju olika men jag tycker att du borde skaffa en ny hund den kan inte ersätta dina gammla vänner men fyller ett tomrum för mig betydde krut väldigt mycket. Mvh.
Publicerat November 21, 200817 yr Beklagar sorgen Håller med flex där ett litet yr väder så får man annat och tänka på Mvh jörgen
Publicerat November 21, 200817 yr Ja vad kan man säga mer än beklaga, trots allt fick ju basetten ett långt hundliv förhållandevis. Vi är många här som varit i din båt och det är lika jäkla jobbigt varje gång. Hursom går sorg med tiden över till saknad, och då kommer också suget efter ngt nytt förhoppningsvis
Publicerat November 21, 200817 yr Förstår att det känns tungt nu och det beklagar jag verkligen. Men jag lovar att suget efter en ny hund kommer med tiden, men låt tiden ha sin gång bara.
Publicerat November 21, 200817 yr Hua! Som många andra här så vet jag hur det känns och har tyvärr den känslan ganska färskt i minnet..
Publicerat November 21, 200817 yr Författare Tack alla. Verkligen. Många vet ju hur det känna att förlora en riktig vän. Jag har ju ett par hundar ändå så jag står ju inte utan. Men, ni vet, känslan när man förlorar en, den är verkligen hemsk!! Just tänker man att det inte är värt besväret att ha en underbar jaktkompis under många år, för man mår så dåligt just då.
Publicerat November 22, 200817 yr Fy va trist.. Hela hunderiet är bökigt, vi hade ett litet helvete när vi skulle leverera valpar här efter förra kullen.. Tanken på att förlora en hund i förtid är helt igenom vidrig! Vi har en gammal vorsthe som lär kila vidare om en inte allt för lång tid men hon är gammal som gatan och lever nu ett skönt pensionärsliv. När hon försvinner så blir det jobbigt men det är ändå hanterbart då hon haft ett bra liv och är nu typ 12 år eller något. Mvh!