Publicerat September 2, 200520 yr Jag köpte en beggad bössa som det satt på en Zeiss Diavari Z 3-12x56. Jag trodde det var den gamla modeller som tillverkades i Tyskland men när jag läste på förpackningen stog det "Assembled in the USA". Vad är skillnaden mot Diavari Z som tillverkas (tillverkades) i Tyskland? Nån som vet? Mvh Tomas
Publicerat September 2, 200520 yr Givetvis......... De tyska har den moderna T' antireflexbehandlingen och de amerikanska har den äldre MC (mulitcoat) Jag har sett och ägt amerikanska Zeiss sikten, och jag har aldrig sett ett enda sikte som har zeissloggan rakt monterad utan alla sitter duktigt snett. Frågan är om resten i kikaren är lika snett? MVH Håkan
Publicerat September 2, 200520 yr Det får vi ju hoppas att så icke är fallet..Men jag kan bara instämma i iaktagelsen, loggan är sned på min mé... :-[
Publicerat September 2, 200520 yr Jag har ett sådant kikarsikte med sned logga - men kikarsiktet fungerar finfint och jag är jättenöjd.