Publicerat November 24, 200817 yr Var o shoppade idag efter ett tips från en jaktvän. Ok jag vet... Man kan lika gärna ta ur dom på backen. Jag tycker det är enklare att ta ur råvilt som hänger Att ha med i bilen eller hemma i boden.. "Där man troligtvis redan har något som även klarar älg" 139 skr på JULA. MVH
Publicerat November 24, 200817 yr Håller med dig fullständigt om att det är mycket smidigt att ta ur rå/dov hängande. Öppna bröstbenet, hissa, öppna buken och låt mage/tarmar falla ner och bara lossa vartefter med kniven uppe mot njurtappen, fortsätt med mellangärdet och vidare längs ryggen mot halsen och vips är hela kroppen tom, utan minsta blod eller maginnehåll kring filéerna.
Publicerat November 24, 200817 yr Har en likadan, köpt på WB. Tror den ska klara typ 150 kg eller något liknande.
Publicerat November 24, 200817 yr Författare HE HE den ser lite klen ut men den fyller nog sin funktion Mvh, Jo man får nog vad man betalar för Galgen går enkelt att dra isär och det hela ryms i en liten låda. Smidigt att använda i fält. Mvh
Publicerat November 24, 200817 yr Jo man får nog vad man betalar för Galgen går enkelt att dra isär och det hela ryms i en liten låda. Smidigt att använda i fält. Mvh He he det verkar va en klockren pryl Milner Mvh.
Publicerat November 24, 200817 yr Författare Stoppat i låda som är 32x24x17cm. De rostfria är småviltgalgar från http://www.bjalbo.nu/ Kolla in den sidan.. Tar inte så mycket plats... Ok Jag vet. Får skaffa en mer hållbar låda, men en början.
Publicerat November 25, 200817 yr Författare Håller med dig fullständigt om att det är mycket smidigt att ta ur rå/dov hängande.Öppna bröstbenet, hissa, öppna buken och låt mage/tarmar falla ner och bara lossa vartefter med kniven uppe mot njurtappen, fortsätt med mellangärdet och vidare längs ryggen mot halsen och vips är hela kroppen tom, utan minsta blod eller maginnehåll kring filéerna. Jo. Tycker det är söligt att ta ut på backen. Som du säger..Det rinner ut själv. Perfekt