Publicerat November 24, 200817 yr Hej tänkte hör hur det fungera och plocka väck pipan(heter säkert nåt annat) från stocken? är det nåt man kan ge sig på om man är helt grön på det? Hur går man till väga i så fall? Tänkte slipa ner och lacka om den? Tack på förhand //Palle
Publicerat November 24, 200817 yr Du menar dela system och stock? (Inte att ta bort pipan?) Ska inte vara några problem alls. Vad är det för bössa?
Publicerat November 25, 200817 yr Författare Du menar dela system och stock? (Inte att ta bort pipan?)Ska inte vara några problem alls. Vad är det för bössa? Precis,där ser du hur mycket jag kan Det är en gammal Parker Hale 30-06 min första bössa gillar den skarpt så jag tänkte bjuda tillbaka lite för allt den gett mig Såg att det är två vanliga skruva under och två lustiga vid sidan,hur får man väck dom,eller var får man tag på ett sånt verktyg(ett runt hål i mitten och två små jämte)
Publicerat November 25, 200817 yr De två skruvarna undertill är lådskruvarna, och dessa ska lossas för att kunna lyfta ut systemet ur stocken. De två "lustiga" på sidorna är troligtvis rekylbultar, och dessa ska du EJ röra överhuvud taget.
Publicerat November 25, 200817 yr Exabit sa det som behöver sägas. Obs, bryt inte systemet ur stocken om den sitter. Finns risk annars att det far flisor ur trät.
Publicerat November 25, 200817 yr Lacka inte kolven, olja den istället!!! Snyggare, bättre...............
Publicerat November 25, 200817 yr Lacka inte kolven, olja den istället!!! Snyggare, bättre............... just det!