Publicerat September 2, 200521 yr Är det någon som har prövat blåneringsvätska som man kan köpa på en liten flaska. Är det som att spraya bumpershine på en matt kofångare, dvs man får göra om det efter en vecka. Jag tänkte snygga tilll en gammal bössa och vill höra mig för om det är något att ha eller om man gör bort sig. Är det ngn som har koll på vad en blånering kostar?
Publicerat September 2, 200521 yr Om du söker på ämnet så lär du hitta en del trådar där det har argumenterats fram å tillbaka,förslagsvis kan du också söka på robsoft. Min uppfattning är att det fungerar för att laga småsaker så som revor, men tar man de på större ytor så tenderar det att bli flamligt. Det fins en djungel av olika medel så de är svårt å veta hur de du hittar fungerar. Kok blånering bör liga runt 1-2tusen beroende på vilken smed som utför det å hur omfattande förarbetet är. Guns & Ammo Magazine har skrivet en artikel om kallblånering som är läsvärd. http://www.gunsandammomag.com/techside/blue_0515/ Mvh Lalle
Publicerat September 2, 200521 yr Tack för svaret o länken, har kikat runt på lite trådar och får nog inse att att det blir vapensmeden som får göra jobbet.