Publicerat November 27, 200817 yr Hej! Jag undrar om det är nödvändigt att slipa in ringar? Jag har beställt en remington 700vtr i .308win. på den ska det sitta en bushnell elite 6500 4.5-30x50. Leupold bas och ringar(stål). Jag känner ingen som slipar in ringar och den som gjorde det i byn förut är utflyttad. Hur nödvändigt är det och klarar man det själv om man aldrig gjort eller sett det göras förr? ska gå rätt som bara den! toppfågelbössa! tacksam för svar! mateo dela wess!
Publicerat November 27, 200817 yr Hej!Jag undrar om det är nödvändigt att slipa in ringar? Jag har beställt en remington 700vtr i .308win. på den ska det sitta en bushnell elite 6500 4.5-30x50. Leupold bas och ringar(stål). Jag känner ingen som slipar in ringar och den som gjorde det i byn förut är utflyttad. Hur nödvändigt är det och klarar man det själv om man aldrig gjort eller sett det göras förr? ska gå rätt som bara den! toppfågelbössa! tacksam för svar! mateo dela wess! ja det är enligt mig nödvändigt. be någon svarva en stång som är 30mm (eller låna min om du bor nära sundsvall) köp ventilslippasta och gnugga på utan ringens övre del monterad. du ser hur det tar på ringen.
Publicerat November 27, 200817 yr och du kommer bli chockad av hur lite som ligger an mot kikaren och sedan alltid slipa in dina ringar i fortsättningen.