Publicerat November 28, 200817 yr Jahaa Då har man blivit utskälld för andra gången... Testat mitt nya tree stand i ett par veckor i trädgården, min fru är nu vansinnig och barnen får förklara i skolan varför pappa sitter timmvis i trädet Köpte efter noga övervägande och research ett Lone Wolf Hang On+ climbing sticks, fy fasiken vad bra detta är, super smidigt. Tar 10 minuter att sätta upp. Nu tillsammans med mitt gömsle kommer jag att kunna vara riktigt offensiv i min bågjakt. Är faktiskt uppriktigt nöjd med köpet. Rekommenderas. /S
Publicerat November 28, 200817 yr Jaha S...det är bara att sitta i trädet och vänta på att frugan ringer efter grabbarna i vita rockar som ger dej en "Krama-dej-själv" tröja... Hursomhelst, det där ser ju helt ok ut, och som jag förstått det så ligger väl just det där tree-standet ganska högt upp på topp 10 listan i USA..eller har jag missuppfattat det ? Vad väger skapelsen ?, hur bär du med dig det om du har rygga/midjeväska och båge med samtidigt ? /Janne
Publicerat November 28, 200817 yr haha.. Låter som du har fått det hett om öronen nu! Inga bilder på dig själv sittandes i trädet? Fast frugan din är kanske inte ens pigg på att fota dig där uppe!? Treestandet verkar ju sitta stadigt trots att trädet har relativt liten omkrets!? Inte ens lite vingligt? Det borde ju rimligtvis bli stadigare i ett större träd..
Publicerat November 28, 200817 yr Författare jo det har jag lärt mig, välj ett stabilt träd så att du inte blir sjösjuk , nädå det verkar fungera på de flesta träd oavsett diameter. vet inte vad det väger men en uppskattning är väl 5 kg+sticksen som man spänner fast på standet., det hela blir som en ryggsäck. Väldigt smidigt. Jag är supernöjd , detta slår det olika klätterstand jag prövat, period! Asat tror nog att du får komma upp och fota för jag är inte så sugen på att fråga frugan (självbevarelsedriften, förstår du). Crowfear du har helt rätt, nästan all bågjakt utförs från tree stands i USA, men nu är det en tillbakagång till gömslejakt (antagligen för att jägarna blir äldre och vill inte klättra i träd), vad säger det om ungdomsverksamheten?? /S
Publicerat November 29, 200817 yr jo det har jag lärt mig, välj ett stabilt träd så att du inte blir sjösjuk , nädå det verkar fungera på de flesta träd oavsett diameter.vet inte vad det väger men en uppskattning är väl 5 kg+sticksen som man spänner fast på standet., det hela blir som en ryggsäck. Väldigt smidigt. Jag är supernöjd , detta slår det olika klätterstand jag prövat, period! Asat tror nog att du får komma upp och fota för jag är inte så sugen på att fråga frugan (självbevarelsedriften, förstår du). Crowfear du har helt rätt, nästan all bågjakt utförs från tree stands i USA, men nu är det en tillbakagång till gömslejakt (antagligen för att jägarna blir äldre och vill inte klättra i träd), vad säger det om ungdomsverksamheten?? /S Att den är likartad med den svenska jägarkåren kanske... Men vi är ju unga och smärta...ja förutom Thomas och JS då...så vi kan snabbt slinka upp i ett tree stand.
Publicerat November 29, 200817 yr Att den är likartad med den svenska jägarkåren kanske... Men vi är ju unga och smärta...ja förutom Thomas och JS då...så vi kan snabbt slinka upp i ett tree stand. ..... Rund är också en form!... Mvh
Publicerat November 29, 200817 yr Då är jag också i form! å i god sådan oxå! precis som jag!.. .... ... Mvh
Publicerat December 1, 200817 yr Lonewolf is da shit Jag har 3 stycken Lonewolf Alpha med climbing sticks och dom är suveräna. Dom är i en egen klass när det gäller tree stands. Tyvärr kostar dom därefter.
Publicerat December 2, 200817 yr Jahaa Då har man blivit utskälld för andra gången... Testat mitt nya tree stand i ett par veckor i trädgården, min fru är nu vansinnig och barnen får förklara i skolan varför pappa sitter timmvis i trädet Köpte efter noga övervägande och research ett Lone Wolf Hang On+ climbing sticks, fy fasiken vad bra detta är, super smidigt. Tar 10 minuter att sätta upp. Nu tillsammans med mitt gömsle kommer jag att kunna vara riktigt offensiv i min bågjakt. Är faktiskt uppriktigt nöjd med köpet. Rekommenderas. /S Ja men du får ju lung o ro där uppe när du leker Ugglan Helge
Publicerat December 3, 200817 yr Jag får nog ta och komma upp och fota lite hos dig S! Kanske provsitta jag me..
Publicerat December 4, 200817 yr Författare Låter bra ASAT, kom upp i mellandagarna för då har vi en träff (julpilen) i metropolen Ljungskile, med slappt skytte och korvgrillning osv. /S