Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad är detta för vapen??

Featured Replies

Publicerat

Hittade denna bild i en artikel om customisering av bössan......vad killen gjort framgår med all önskvärd tydlighet.....men inte vad det är för bössa. ^_^

post-460-1228079028_thumb.jpg

Publicerat

Tror det e en Marlin...........

Publicerat

Marlin Guide Gun

/C

Publicerat

Ser ut som nåt man hittar i leksaksaffären............ :lol:

Jag tycker den är ful.

/Rune ;)

Publicerat

Visst är det en Marlin 1895 Guidegun, troligen en 45-70 men kan även vara 450marlin, trevligt vapen men smäller utav f-n pga den korta pipan som dessutom brukar vara portad, kräver mao hörselskydd när man skjuter.

Trevlig att skjuta med, skjuter helt ok, men är för kort för att vara bekväm vid skytte på rörliga mål, man får inte någon bra sving helt enkelt, men det är min personliga åsikt.

Till dess absoluta fördelar är att den är smidig att bära på.

Publicerat

Helt klart en Marlin 1895 GG i 40-70, tror inte att det är en 450 M då den ser ut att vara lite äldre, men jag kan ha fel på den punkten.

Bygeln är bytt till en WWG bygel, bra om man avser att kunna repetera med handskar på, då originalbygel är lite trång för det.

Järnsiktena är bytta mot Ghostrings-sikten, och still sist så har det satts på ett scoutmontage för kikaren, som då naturligtvis är en scoutkikare.. :lol:

Här finns "originalet" : http://www.marlinfirearms.com/firearms/bigbore/1895G.asp

/Janne

Publicerat

ser du inte var röken ur pipan stavar

marlin B) helt klart ;)

Publicerat
  • Författare

Jag var ett bra tag inne på en m98 i 9,3x57.....men nu vet jag bättre.

Jag ska ha en Marlin-bygel i 45-70.

Hörde någon tokig amerikan förklara vad det är för kaliber, han menade på att diametern är .45 tum alltså 11.4 mm.....men sen kommer det skumma " seventy stands for seventy grains of powder" :rolleyes: . Är det på allvar sant?

Publicerat

Jupp svartkrut,

ärligt talat en bygelvrängare? Tja för den som inte jagar så att det skall i och ur hela tiden med pilarna så kanske det fungerar.

För egen del är dessa vapen för evigt förknippade med lek, iofs roligt men ändå.

/C

Publicerat

Har aldrig fattat poängen riktigt med en bygel...........Kan inte se någon fördel alls med dom, möjligen att dom är korta,men det blir ju taskig balans.......

Nä skaffa en kortpipig repeter.........9,3......8x57.......är själv sugen på en 358w..........precis som mig själv=kort, knubbig.........men slår hårt.... ;)

Publicerat
Jag var ett bra tag inne på en m98 i 9,3x57.....men nu vet jag bättre.

Jag ska ha en Marlin-bygel i 45-70.

Hittade något på blocket som kanske kan vara intressant för herrn :lol:

http://www.blocket.se/vi/19368616.htm?ca=15_s

6000:- Kan ju inte vara så farligt om skicket är bra. Tror iofs inte att denna typen av vapen är så lättsålda...