Jump to content

Jaktradio till Frugan

orjant

Recommended Posts

Hipshot

Inte en susning, känner inte igen dem. Förmodligen ngn kinakopia som iofs inte behöver vara helkass..

Mvh!

intressant. Det är ju en "granne" till dig Orjant, så kläm o känn på den innan du ev. slår till.

Om du gör det, kom med lite feedback på hur den verkar. Har ett par kompisar som letar radios oxå, då kan denna vara av intresse.

Jag tycker givetvis att frugan din skall ha en likvärdig radio som din.

Är denna det?

Fan vad groggy jag var när du ringde igår, feberdimma men jag lyckades iallafall uppfatta att det vart livat förra helgen...:)

Jag funderar på att köpa en 155 till Frugan.

Är detta något för henne att ha?

Den kommer inte att användas så där jätteofta...

http://www.blocket.se/vi/17086730.htm?ca=11_s

Jag har den den 155an, bra billig radio. Kompisen köpte den till mej från nån internet sajt i hongkong för 400:- spänn inkl frakt. Har haft den nu i 3-4 månader och den har fungerat bra. Inget fel på varken mottagning, ljud eller batterikapacitet. Kompisen har heller inte klagat på sin. Bonus är ju att man får med en bordsladdare oxo. Men det är ju kinaproduserat så förvänta dej inte lafayette/icom kvalitet. Sen blir det nor svårt att få tag i tillbehör om man skulle behöva det.

post-2741-1228226639_thumb.jpg

Jag funderar på att köpa en 155 till Frugan.

Är detta något för henne att ha?

Den kommer inte att användas så där jätteofta...

http://www.blocket.se/vi/17086730.htm?ca=11_s

du kan beställa den från http://www.409shop.com/ fast växelkursen är nog inte samma nu som när kompisen beställde min ........... fast härifrån kan man oxo beställa tillbehör :mad:

Jag har den den 155an, bra billig radio. Kompisen köpte den till mej från nån internet sajt i hongkong för 400:- spänn inkl frakt. Har haft den nu i 3-4 månader och den har fungerat bra. Inget fel på varken mottagning, ljud eller batterikapacitet. Kompisen har heller inte klagat på sin. Bonus är ju att man får med en bordsladdare oxo. Men det är ju kinaproduserat så förvänta dej inte lafayette/icom kvalitet. Sen blir det nor svårt att få tag i tillbehör om man skulle behöva det.
du kan beställa den från http://www.409shop.com/ fast växelkursen är nog inte samma nu som när kompisen beställde min ........... fast härifrån kan man oxo beställa tillbehör :mad:

Frugan ska ha den när hon går i drev och dylikt så jag känner inte att jag vill lägga allt för mycket på en radio till henne. :(

Tack för de snabba svaren, ska hämta den idag när jag är tillbaka i Stockholm, är i Jönköping just nu...

Frugan ska ha den när hon går i drev och dylikt så jag känner inte att jag vill lägga allt för mycket på en radio till henne. :lol:

Tack för de snabba svaren, ska hämta den idag när jag är tillbaka i Stockholm, är i Jönköping just nu...

Hon kommer att bli helnöjd :D Jag blev först lite skeptisk när jag såg vilken kort antenn det va på den, men har inte märkt att det påverkar mottagning/sändning någonting. Jag har använt den i blandad terräng med inslag av åkrar, myrar, kullar och skog. Man får bara vara lite försiktig med vatten och snö då den inte är spol/vattentät. Till sist kan jag bara nämna att den funkar precis lika bra som min Lafayette DC 31 micro 3+ på dom olika markerna där jag jagar här på västkusten (35ha - 250ha).

Hon kommer att bli helnöjd <_< Jag blev först lite skeptisk när jag såg vilken kort antenn det va på den, men har inte märkt att det påverkar mottagning/sändning någonting. Jag har använt den i blandad terräng med inslag av åkrar, myrar, kullar och skog. Man får bara vara lite försiktig med vatten och snö då den inte är spol/vattentät. Till sist kan jag bara nämna att den funkar precis lika bra som min Lafayette DC 31 micro 3+ på dom olika markerna där jag jagar här på västkusten (35ha - 250ha).

Jag köpte en skogsantenn för 200 kr åxå. :rolleyes: Radion har 57 förprogammerade kanaler som säljaren hade lagt in. Så det blir nog skitbra. Hon får den i kväll. B) Den kommer att provas på lördag. Har inte hjärta att hon ska behöva gå i dreb utan radio, hon har gjort det förr och tycker att det är astråkigt.

Jag köpte en skogsantenn för 200 kr åxå. :rolleyes: Radion har 57 förprogammerade kanaler som säljaren hade lagt in. Så det blir nog skitbra. Hon får den i kväll. <_< Den kommer att provas på lördag. Har inte hjärta att hon ska behöva gå i dreb utan radio, hon har gjort det förr och tycker att det är astråkigt.

Skogsantenn för 200:- ?? Det var billigt. Då har du nog utökat en redan bra räckvidd väsentligt. Hoppas du/frugan blir nöjd med radion.

Skogsantenn för 200:- ?? Det var billigt. Då har du nog utökat en redan bra räckvidd väsentligt. Hoppas du/frugan blir nöjd med radion.

Säg till om du vill ha en så fixar jag det och skickar den per post...

Säg till om du vill ha en så fixar jag det och skickar den per post...

Tackar för erbjudandet :rolleyes: men radion har fungerat bra med den korta antennen på dom små markerna jag jagar på B)

Jag köpte en skogsantenn för 200 kr åxå. ;) Radion har 57 förprogammerade kanaler som säljaren hade lagt in. Så det blir nog skitbra. Hon får den i kväll. ;) Den kommer att provas på lördag. Har inte hjärta att hon ska behöva gå i dreb utan radio, hon har gjort det förr och tycker att det är astråkigt.

Hur funkade den? jag har sett flera annonser på den och varit sugen, men nu får du vara försöks kannin och rappotera.

Matte

Hur funkade den? jag har sett flera annonser på den och varit sugen, men nu får du vara försöks kannin och rappotera.

Matte

Jo den funkade bra. Jag tar med den nästa gång till Tindered så får du testa den.

Jo den funkade bra. Jag tar med den nästa gång till Tindered så får du testa den.

Kalas! då hård testar vi den på Bobbo hörs han då är det en bra radio.......