Publicerat December 2, 200817 yr Har fått ett brinnande intresse för ripjakt. Är det någon med lite erfarenhet av att snara ripa som kan ge lite tips? Bästa material i snaran? Tillverkning av snaran? placering? MVH/streif
Publicerat December 2, 200817 yr Har fått ett brinnande intresse för ripjakt. Är det någon med lite erfarenhet av att snara ripa som kan ge lite tips?Bästa material i snaran? Tillverkning av snaran? placering? MVH/streif Allt det där får du lära dig då du tar snarkortet
Publicerat December 2, 200817 yr Har fått ett brinnande intresse för ripjakt. Är det någon med lite erfarenhet av att snara ripa som kan ge lite tips?Bästa material i snaran? Tillverkning av snaran? placering? MVH/streif saxar från en som har lite koll från grann forumet. förresten måste man ha tillstånd för snarning ? Följande materialkrav gäller: Snartråd Rostfri ståltråd SIS 2343-02, ø0,3 mm Längd max. 36 cm Tafsgarn Bomullsgarn 12/12, 12/19 eller garn av annat material med motsvarande egenskaper, t.ex terylengarn. Längd ca. 20 cm Hag Led tillverkas av grenklyka eller liknande Dimensioner på benen Diameter min. 2 cm Längd ca. 75 cm
Publicerat December 2, 200817 yr jepps gå kursen för snarning både ripa & räv, väldigt lärorika du får ett kompendium så förklarar allt
Publicerat December 2, 200817 yr Kommer ihåg för många år sedan att ripsnaring skulle förbjudas för nån forskare i fjollträsk hadde testat på tama ripor att det tog så lång tid innan Ripan dog. Gubbarna här uppe var mycket upprörda och utalade sig i Tv om detta en gubbe visade på film hur snabbt en Ripa dog av snarning. det var i början av 80 talet.
Publicerat December 2, 200817 yr var det inte en duva forskarna provade på ?men jag kan missta mig Det kan det vara det är ju ett tag sen det visades på Nordnytt o Rapport.
Publicerat December 2, 200817 yr jeppsgå kursen för snarning både ripa & räv, väldigt lärorika du får ett kompendium så förklarar allt jag själv gillar krutvapen bättre.
Publicerat December 2, 200817 yr var det inte en duva forskarna provade på ?men jag kan missta mig De va ju de han sa! Tam ripa = Stadsduva *ASG* Anmälde intresse för kursen rävsnarning till jägarförbundet förra året o har ännu inte fått ngn inbjudan Men inte ingår ripa i den?
Publicerat December 2, 200817 yr jeppsgå kursen för snarning både ripa & räv, väldigt lärorika du får ett kompendium så förklarar allt jag själv gillar krutvapen bättre.
Publicerat December 3, 200817 yr klart det är med "jägarmässigt" med krutvapen, har aldrig snarat en ripa sen kursen jag gick '96 men det var en bra kurs och man får lära sig mycket om både ripan och räven. Jag fick gå 2 olika, en för räv och en för ripa, då fick jag 2 "Fångstkort" som intyg på att jag gått utbildningen