Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Laga magasin

Featured Replies

Publicerat

Hallojs,

min lilla 22WMR har börjat med en ny egenskap. Sista patronen reser sig upp när man mantlar om.

Skjuter jag 4 skott och plockar ur magasinet så står sista patronen uppåt i en 45-graders vinkel.

vad kan detta bero på? känns ju inte som att man ska klämma åt magasiner på sidorna, de första fyra patronerna går ju som de ska. Kan det vara fjädern som inte orkar pressa sista patronen i rätt läge? Nån som varit med om liknande och har erfarenheter att dela med sig av?

Publicerat
Hallojs,

min lilla 22WMR har börjat med en ny egenskap. Sista patronen reser sig upp när man mantlar om.

Skjuter jag 4 skott och plockar ur magasinet så står sista patronen uppåt i en 45-graders vinkel.

vad kan detta bero på? känns ju inte som att man ska klämma åt magasiner på sidorna, de första fyra patronerna går ju som de ska. Kan det vara fjädern som inte orkar pressa sista patronen i rätt läge? Nån som varit med om liknande och har erfarenheter att dela med sig av?

Har haft samma problem med min 22lr. Trodde det var fjädern som började tacka för sig men den verkade ok. Jag gjorde rent bössan ordentligt och sen fungerade det igen. Fråga mig inte varför...

Publicerat
  • Författare
Har haft samma problem med min 22lr. Trodde det var fjädern som började tacka för sig men den verkade ok. Jag gjorde rent bössan ordentligt och sen fungerade det igen. Fråga mig inte varför...

Va? Låter ju helskumt? Jag har iofs nyss hjort rent den.. kanske inte var tillräckligt noga =) Får kolla över det igen.

Har fått nått tips om att "trimma fjädern".. alltså göra den längre.. men jag vet inte..

Publicerat

försök att låta magasinet vara oladdat nån vecka och se om den får tillbaka spänstigheter eller töj ut den bara? kan funger då?

Publicerat
  • Författare
försök att låta magasinet vara oladdat nån vecka och se om den får tillbaka spänstigheter eller töj ut den bara? kan funger då?

Jag ska prova ikväll.. om lillan vill somna innan jag själv är däckad.. <_<

Ska ta och göra en budgetbäddning av bössan oxå med marine expoxy, följa den guiden som inkom till forumet här om dagen.

Inte för att jag tror att precisionen skulle öka av det på den bössan men.. kul att testa..

jag kapar min egen tråd här lite också och passar på att frågar om er åsikt kring detta. Kan man verkligen öka precisionen på ett .22lr/.22wmr genom plastbäddning?

Själv tror jag inte mycket på det men.. åsikter/erfarenheter?

Publicerat

Är bössan en Savage så byt in den fort som fan mot en CZ. ^_^

Publicerat
Jag ska prova ikväll.. om lillan vill somna innan jag själv är däckad.. ^_^

Ska ta och göra en budgetbäddning av bössan oxå med marine expoxy, följa den guiden som inkom till forumet här om dagen.

Inte för att jag tror att precisionen skulle öka av det på den bössan men.. kul att testa..

jag kapar min egen tråd här lite också och passar på att frågar om er åsikt kring detta. Kan man verkligen öka precisionen på ett .22lr/.22wmr genom plastbäddning?

Själv tror jag inte mycket på det men.. åsikter/erfarenheter?

Den korta sträcka man skjuter med 22:or så tror jag det inte är sån stor skillnad :) vinden bryr sig inte om geväret är bäddad eller inte ;)

Publicerat

när jag hade en savage 22wmr så minns jag att jag micklade en hel del med magget. kolla så det inte är ihop klämt så föraren fastnar.

Publicerat
  • Författare
Är bössan en Savage så byt in den fort som fan mot en CZ. ;)

Javisst.. känner du nån med en CZ som vill byta jämt så helt OK för min del ;)

Publicerat
  • Författare
när jag hade en savage 22wmr så minns jag att jag micklade en hel del med magget. kolla så det inte är ihop klämt så föraren fastnar.

Noterat, ska kollas!

Publicerat

Prova att vända magasinsfjädern. Jag menar så här: om du ser fjädern rakt uppifrån så ska du rotera den ett halvt varv så att "kl 12 blir kl 6".

Ett sånt fel har jag sett på en italiensk .22LR-pistol en gång. Iofs vill jag minnas att patronen inte lyftes tillräckligt högt upp för att klara matningen in i pipan.

Publicerat

jag har läst en del om folk som fått sina 22:or att skjuta bättre, mest jänkare men men. En spänningsfri bäddning gör ju inte saken sämre, iaf :D

Publicerat

sry att jag kapar tråden. men märkte idag att på min älgstudare har jag haft patronskenan och fjädern fel väg och därför har sista patronen varit helt förbannad trång att få in i magasinet :D alltså fåran som gör att första patronen hamnar i på "rätt" sida av magasinet, undrar om nån förstår vad jag menar :D

skenan som första patronen sjunker in i i magasinen var felvänt så ingen patron sjänk ner.