Publicerat September 6, 200520 yr Håller på att skjuta in en luftbössa. Håller ihop skitbra, tills ibland ett skott sticker iväg helt utan anledning. Är det stor skillnad mellan fabrikaten på skotten. Skjuter nu Gamo Hunter med rundad nos. cal .22. Tycker de verkar lite ojämn i kvalité. En del är inte helt runda, en del faller längre in i pipan än andra. Vad är Dina erfarenheter? (Fästet sitter fast, kikarn är skottfast, den är parallax justerad) Bössan är en BSA.
Publicerat September 6, 200520 yr Tjena Det är väldigt krångligt att skjuta in ett fjäderluftgevär i vanig mening dvs med någon form av stöd pga den den stora massa ( fjäder och pistong ) som röra på sig med båd start och stopp rekyl INNAN kulan hunnit ut ur mynningen . Och har man mot förmodan lyckats att få träffbild och riktmedel på samma ställe så kan man ge sig fa....n på att det inte stämmer när man skall skjuta på frihand :'(. Mitt råd är att : skjut in på frihand , dvs man skjuter serie skott , tex 5 skott så gott man kan på en riktpunkt , och sedan justera , skjut och justera , osv Jag har en Webly Omega .22 , som går som en gud på fri hand , men försöker jag mig på att ta stöd mot ett träd eller stolpe så att bössan inte får göra sin rekylsyckel som den är inskjuten för , ja då kan skottet sitta ca 10-15 cm ifrån riktpunkten , oftast lågt > .
Publicerat September 7, 200520 yr Författare Hej! Tack för svar. Har testat ut lite nya kulor också. Nu funkar det bättre.