Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kört ihop sig lite..

Featured Replies

Publicerat

Ja h-vete med.. hade ju en klick med min Browning häromkvällen.

Nu ikväll så fick jag infallet att försöka plocka ut stiftet och göra en ordentlig rengörning.

Gick rätt bra o få ut slutstycket men sen kom jag inte så mycke längre in så jag gick ut i garaget och blåste rent med tryckluft.

På väg in igen så lossnde en lite metall del som satt fast med en liten sprint som jag förmodligen blåst bort med luften..

ca 3mm i diameter o kanske 1 cm lång.

Kan inte hitta den igen så jag fixade en ny sprint av lämplig passande metallbit.

Fick ihop bössj-vlen igen och den verkar funka men ska prova o dra några smällar i morgon innan jakten.

Min fundering är då om en sån liten skitsprint är hårt belastad?

Nu vet jag inte direkt vad den är till o hittar ingen sprängskiss på nätet som jag kan hänvisa till heller.

Lite stressigt för utan studsarn så är man ju rätt handikappad när de vankas grisjakt...

Antingen får jag ta med Drillingen eller så finns ju slugbössan om Browningen inte funkar i morgon.

Vågar man dra några smällar ??

Verkar som sprinten inte är "belastad" annat än när slutstycket rör sig bakåt.

Publicerat
Ja h-vete med.. hade ju en klick med min Browning häromkvällen.

Nu ikväll så fick jag infallet att försöka plocka ut stiftet och göra en ordentlig rengörning.

Gick rätt bra o få ut slutstycket men sen kom jag inte så mycke längre in så jag gick ut i garaget och blåste rent med tryckluft.

På väg in igen så lossnde en lite metall del som satt fast med en liten sprint som jag förmodligen blåst bort med luften..

ca 3mm i diameter o kanske 1 cm lång.

Kan inte hitta den igen så jag fixade en ny sprint av lämplig passande metallbit.

Fick ihop bössj-vlen igen och den verkar funka men ska prova o dra några smällar i morgon innan jakten.

Min fundering är då om en sån liten skitsprint är hårt belastad?

Nu vet jag inte direkt vad den är till o hittar ingen sprängskiss på nätet som jag kan hänvisa till heller.

Lite stressigt för utan studsarn så är man ju rätt handikappad när de vankas grisjakt...

Antingen får jag ta med Drillingen eller så finns ju slugbössan om Browningen inte funkar i morgon.

Vågar man dra några smällar ??

Verkar som sprinten inte är "belastad" annat än när slutstycket rör sig bakåt.

Hör inte sprinten ihop med låsklackarna är det säkert ingen fara. Ta en närbild på slutstycket, så kanske det finns någon på forumet som kan hjälpa dig. Jag hade låtit en vapentekniker åtgärdat felet för att vara helt säker.

Publicerat
  • Författare

Ja givet blir det att sticka till vapensmen men jag ska jaga i morgon o jag tror inte han jobbar i morgon heller.

Har fått en del info på annat forum å så.

Fått länkar till sprängskiss.

Prylen som sprinten håller heter Timing Latch nånting o sprinten heter då Timing Latch Retaining Pin? eller nått.

Men får väl ta med reservpang i morgon o ta kontakt med smen på måndag.

Publicerat
Ja givet blir det att sticka till vapensmen men jag ska jaga i morgon o jag tror inte han jobbar i morgon heller.

Har fått en del info på annat forum å så.

Fått länkar till sprängskiss.

Prylen som sprinten håller heter Timing Latch nånting o sprinten heter då Timing Latch Retaining Pin? eller nått.

Men får väl ta med reservpang i morgon o ta kontakt med smen på måndag.

japp säkrast så ^_^, vilken bössa tar du ? sluggen eller drillingen?:D