Publicerat December 7, 200817 yr Ser trevlig ut denna lilla bössa. Blev lite sugen nu när LTR är slut hos Walter Borg och Torsbo. Någon som har erfarenhet av bössan ?? Ska ju vara samma bössa som LTR fast med annan kolv och rostfri pipa (då blir dut ju inte samma bössa ) Dom sa på Torso att det var en "civil" LTR. Är den värd dom tre tusen mer som det skiljer från en LTR ? MR Mauser kanske har någon ide Erik
Publicerat December 7, 200817 yr Ser trevlig ut denna lilla bössa. Blev lite sugen nu när LTR är slut hos Walter Borg och Torsbo. Någon som har erfarenhet av bössan ?? Ska ju vara samma bössa som LTR fast med annan kolv och rostfri pipa (då blir dut ju inte samma bössa ) Dom sa på Torso att det var en "civil" LTR. Är den värd dom tre tusen mer som det skiljer från en LTR ? MR Mauser kanske har någon ide Erik Jag tror att (k)exabit har en sån pang =) Hör med honom =)
Publicerat December 7, 200817 yr XCR och LTR är i princip två identiska vapen i avseende på design och funktion,vad som skiljer är som sagt det rostfria systemet och kolvens tillverkare. På LTR sitter det en H-S Precisionkolv och på XCR sitter det en Bell&Carlson Medalist. B&C kolvarna påstås ofta vara av sämre kvalitet än de från H-S och det stämmer såtillvida att B&C gör flera olika modeller från riktigt billiga till bra kolvar=Medalist. H-S gör en bra kolv men i flera olika varianter och däri ligger hela hemligheten. Själv har jag både en H-S precisionkolv på min LTR och en B&C Medalist på min 721. Då jag jobbat med bägge mina kolvar och läst hur tillverkningsprocessen går till för bägge så hävdar jag med bestämdhet att dessa två är helt likvärdiga i kvalitet och slitstyrka. Då bägge bössorna är fosfaterade så kan jag inte direkt se någon stor fördel med ett rostfritt system då de flesta av oss inte ligger ute veckor i sträck utan vapenvård Fosfateringen är förövrigt riktigt bra och verkar slitstark till tusen,min är fortfarande i nyskick efter två säsongers flitigt användande! Precisionsmässigt är vapnen helt likvärdiga, så om det är värt 3000 mer för ett rostfritt system är nog upp till köparen att avgöra. /Micke
Publicerat December 7, 200817 yr XCR har även ett annat trycke (40-X) som är justerbart utifrån (skruv i varbygeln), samt facettslipat slutstycke med lättare/skönare gång (upplevde jag det som). Om det sedan är något man behöver ja det är upp till var och en. Men man kan nog säga med stor säkerhet att det inte är något nerköp från LTR, dvs finns det ingen LTR så går det bra med XCR Compact Tactical. DOCK! är den ju inte svart!
Publicerat December 7, 200817 yr samt facettslipat slutstycke med lättare/skönare gång (upplevde jag det som). Det var nytt för mig! Alla XCR Compact Tactical jag sett har haft svarta fosfaterade slutstycken. Har Jaguargruppen lagt in om ett eget utförande tro? /Micke
Publicerat December 7, 200817 yr Det var nytt för mig! Alla XCR Compact Tactical jag sett har haft svarta fosfaterade slutstycken.Har Jaguargruppen lagt in om ett eget utförande tro? /Micke Hmm kanske jag som använder fel termer.., det som jag såg var svart som det på LTR, men det hade en lätt facettslipning också och var inte lika matt i ytan. Finishen på LTRens slutstyckte var klart grövre uppfattade jag det som. Jag ska upp och hämta LTRen (stod och klämde på båda men det blev LTR) när licensen dimper ner i veckan, skall kolla noga och fota lite i forskningssyfte!
Publicerat December 7, 200817 yr Hmm kanske jag som använder fel termer.., det som jag såg var svart som det på LTR, men det hade en lätt facettslipning också och var inte lika matt i ytan. Finishen på LTRens slutstyckte var klart grövre uppfattade jag det som.Jag ska upp och hämta LTRen (stod och klämde på båda men det blev LTR) när licensen dimper ner i veckan, skall kolla noga och fota lite i forskningssyfte! Gör det! Facettslipning är inte ett litet tillägg! Har frö mig att smeden skulle ha tyo 1000 SEK för detta. MVH H
Publicerat December 8, 200817 yr Författare Gör det! Facettslipning är inte ett litet tillägg! Har frö mig att smeden skulle ha tyo 1000 SEK för detta. MVH H Jag betalade i våras 300 kr för facettslipning på min 1900. Det var visserligen inte i Stockholm. Erik
Publicerat December 8, 200817 yr Vem vill ha en svart bössa, när man kan få en i olive drab? Jisses Exabit, den va det väldigt mycket VILL HA faktor på . Tror jag ska printa ut den bilden och sätta på nattduksbordet . Fast då blir det väl ett herrans liv på kärringen ...........
Publicerat December 8, 200817 yr Vem vill ha en svart bössa, när man kan få en i olive drab? Varför välja när man kan ha bägge /Micke
Publicerat December 8, 200817 yr Författare Vem vill ha en svart bössa, när man kan få en i olive drab? Ja jisse!!! Jag tror att ungarna får färre julklappar i år. Dax att pappa ska få ett långt och hårt paket Erik
Publicerat December 8, 200817 yr Författare Varför välja när man kan ha bägge /Micke Du har rätt inställning Erik
Publicerat December 9, 200817 yr Ser trevlig ut denna lilla bössa. Blev lite sugen nu när LTR är slut hos Walter Borg och Torsbo. Någon som har erfarenhet av bössan ?? Ska ju vara samma bössa som LTR fast med annan kolv och rostfri pipa (då blir dut ju inte samma bössa ) Dom sa på Torso att det var en "civil" LTR. Är den värd dom tre tusen mer som det skiljer från en LTR ? MR Mauser kanske har någon ide Erik Dom har LTR:er på vapencentrum i Umeå, iaf 308w... 223 vet jag inte
Publicerat December 20, 200817 yr Författare Dom har LTR:er på vapencentrum i Umeå, iaf 308w... 223 vet jag inte Nu har jag fått licenspapperna från vapencentrum. Ska åka in till polisen på måndag. Hoppat att dom jobbar under jul Tack för tipset på LTR:n Axl MVH Erik
Publicerat December 20, 200817 yr Nu har jag fått licenspapperna från vapencentrum. Ska åka in till polisen på måndag. Hoppat att dom jobbar under jul Tack för tipset på LTR:n Axl MVH Erik Varsågod, alltid kul att kunna hjälpa till Fick mina papper igår på LTR:en därifrån oxå