Publicerat December 8, 200817 yr Någon som var där? Vi var ett gäng som åkte dit. Min bror bor inte så långt från banan, så han bjöd på frukka innan. Väldigt kul och lärorikt faktiskt. Det var 7 stationer mellan 30 (tror det var närmare 40 faktiskt) till 200 meter på olika klövvilt. Är överlag nöjd med min instats. Blev ju första riktiga skjutningen med min nya bössa. Intressant var att se hur viktigt det är med skjutstöd (som det vore något nytt....) . Satte alla fyra skott dödligt (5,4,3,2) på kronhjorten på 200 meter sittande med stöd men bommade ett skott (utanför träffområdet) på bock 60 meter stående utan stöd..... Sen kan man bara konstatera att med en Varipoint 2,5-10x50 är man hemma i de flesta jaktliga situationer Kul (nära nog fantastiskt) att brorsan (rookie i dessa kretsar, erfaren jägare) kom på prisplats... (med min gamla LTR ) /Må
Publicerat December 8, 200817 yr Någon som var där?Vi var ett gäng som åkte dit. Min bror bor inte så långt från banan, så han bjöd på frukka innan. Väldigt kul och lärorikt faktiskt. Det var 7 stationer mellan 30 (tror det var närmare 40 faktiskt) till 200 meter på olika klövvilt. Är överlag nöjd med min instats. Blev ju första riktiga skjutningen med min nya bössa. Intressant var att se hur viktigt det är med skjutstöd (som det vore något nytt....) . Satte alla fyra skott dödligt (5,4,3,2) på kronhjorten på 200 meter sittande med stöd men bommade ett skott (utanför träffområdet) på bock 60 meter stående utan stöd..... Sen kan man bara konstatera att med en Varipoint 2,5-10x50 är man hemma i de flesta jaktliga situationer Kul (nära nog fantastiskt) att brorsan (rookie i dessa kretsar, erfaren jägare) kom på prisplats... (med min gamla LTR ) /Må HMM slagen av brorsan med ditt gamla vapen Hälsa brorsan, o gratulera Måste se om jag inte kan åka på en kuljaktstig snart, verkar vara riktigt trevligt. /Lasse
Publicerat December 8, 200817 yr Författare HMM slagen av brorsan med ditt gamla vapen Hälsa brorsan, o gratulera Måste se om jag inte kan åka på en kuljaktstig snart, verkar vara riktigt trevligt. /Lasse Slagen av brorsan kan jag ta . Han har en hög "kill-ability" i blodet och själv har jag aldrig varit något toppskytt direkt /Må
Publicerat December 8, 200817 yr Det där låter ju hur kul och nyttigt som helst. Ska verkligen hålla utkik efter liknande evenemang. Alltid intressant, speciellt som nybakad, att veta sina begränsningar.
Publicerat December 8, 200817 yr Slagen av brorsan kan jag ta . Han har en hög "kill-ability" i blodet och själv har jag aldrig varit något toppskytt direkt /Må Skönt med ett stort hjärta /Lasse
Publicerat December 8, 200817 yr Det var ett gäng härifrån som är riktigt duktiga skyttar varav den ena tog hem segern. Men enligt dom var stigen svårskjuten något makalöst, tror att Edén som vann stigen tappade 20 poäng om jag ej är felunderrättad.
Publicerat December 8, 200817 yr Författare Det var ett gäng härifrån som är riktigt duktiga skyttar varav den ena tog hem segern. Men enligt dom var stigen svårskjuten något makalöst, tror att Edén som vann stigen tappade 20 poäng om jag ej är felunderrättad. Ok, Vad var det som gjorde den svår? Något speciellt moment? Det vore intressant att höra vad dina polare säger om det.. /Må
Publicerat December 8, 200817 yr Ok,Vad var det som gjorde den svår? Något speciellt moment? Det vore intressant att höra vad dina polare säger om det.. /Må Inga ylande banjos som ekade i skogen //Micke, som F O R T F A R A N D E inte kommit iväg på nån kulstig än
Publicerat December 8, 200817 yr från det ena till det andra. Var kan man hitta info om kommande, liknande evenemang? Måste man vara medlem i skytteklubb? Förlåt för trådkapningen, var tvugnen att fråga
Publicerat December 8, 200817 yr Ok,Vad var det som gjorde den svår? Något speciellt moment? Det vore intressant att höra vad dina polare säger om det.. /Må Bla tydligen väldigt litet träffområde på en hjort som skulle ha stått på 200 meter och där många tappat poäng. Bohajahaman numera etta på shitlisten!