Publicerat September 7, 200520 yr hur går det för er där uppe skjuter ni några älgar eller? Vårat lag har inte påbörjat jakten ännu. Rapport tidigast på lördag kväll. :D
Publicerat September 7, 200520 yr det skjuts lite smått härikring i jaktlagen, linus här på forumet hade en björn bredvid sig på passet igår här i kalix.
Publicerat September 7, 200520 yr det skjuts lite smått härikring i jaktlagen, linus här på forumet hade en björn bredvid sig på passet igår här i kalix. Vad trevligt han hade det då. Var den väldigt nära honom? Hälsa till honom!
Publicerat September 7, 200520 yr jajjemän vi var även ut och jaga lite räv, jag var tyvärr för "feg" och kom inte till skott, fast jag hade halvbra läge, men tyckte inte att det var nog bra för att avlossa ett skott tyvärr...nu har han och en till kille farit ner mot ume för att jaga älg där borta...jag måste säga att det är lättare att förstå vd han skriver än vad han säger=) tog ett tag innan man flöt in i deras dialekt ;D
Publicerat September 7, 200520 yr jajjemän vi var även ut och jaga lite räv, jag var tyvärr för "feg" och kom inte till skott, fast jag hade halvbra läge, men tyckte inte att det var nog bra för att avlossa ett skott tyvärr...nu har han och en till kille farit ner mot ume för att jaga älg där borta...jag måste säga att det är lättare att förstå vd han skriver än vad han säger=) tog ett tag innan man flöt in i deras dialekt ;D Jag vet hulken. Dom har en jädrans dialekt i den landsändan. Det är nästan så att man behöver en tolk för att kunna förstå dom. Det var ju synd att Du inte kom till skott el. rättare sagt att Du fegade ur. : Hur var han annars?
Publicerat September 7, 200520 yr Men Jonsson va inte e inte du en upp flyttad Reserv SKÅNING 8) Njet!!! En utvandrad smålänning från Huskvarna och även bott på småländska höglandet i Aneby som har emigrerat till Kalix och Norrbotten. De steget ångrar jag inte en dag att jag tog. :D
Publicerat September 7, 200520 yr hehe jo var väl kanske lite väl feg, därför ska nog ett bipod inhandlas i veckan, pallar inte mer att gå miste om lägen bara för att jag inte är nog stadig liggande=) men men dem finns ju kvar till nästa gång 8) det var trevligt att få träffas IRL igen och snacka lite..
Publicerat September 8, 200520 yr hehe jo var väl kanske lite väl feg, därför ska nog ett bipod inhandlas i veckan, pallar inte mer att gå miste om lägen bara för att jag inte är nog stadig liggande=) men men dem finns ju kvar till nästa gång 8) det var trevligt att få träffas IRL igen och snacka lite.. Jaja hulken. Det får väl bli till en uppryckning.