Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

P Orginal och heatpal

Featured Replies

Publicerat

Funderar på att köpa P Orginal vinterstövel, finns bla på ITAB.

Någon som testat denna stövel i kyla?

Funderar med på Heat Pal.

1. Värmar den lika bra som en corona värmare på fotogen?

2. Fungerar det bra med att ställa in hur varmt man vill ha? (coroavärmaren går ju inte att ställa in, lågan ska ju hållas blå)

3. Visst blir det inga avgaser från heatpal när den går på rösprit? (jämfört med fotogen?)

Publicerat

Jag har en heatpal. Använder den ibland då jag sitter och vakar hjort(jo det är vanligt i finland ). Heatpalen funkar ypperligt för mig, håller bort värsta kylan, brukar närmast värma fingrarna ovanför burken, eller hålla heatpalen under stolen/mellan mina ben. Vad jag upplevt så ger den inte ifrån sig några avgaser, men brukar i varjefall alltid ha ett fönster lite på glänt.

Lågan går att ställa, på största lågan så har den en viss tendens att leva runt lite, dvs flamma. Och pga av burkens byggnad (alla hål) så kan detta åstadkomma en jäkla lightshow, som kanske inte uppskattas om man sitter på rävvak eller dylikt. Brukar skruva själv ner den lite när det blir mörkt. Den ger nog värme även på mindre låga.

Annat som är positivt tycker jag är vikten och att den går att plocka ihop för transport. Kan rekommendera, är nöjd med mitt köp. Har haft den 4-5 år nu utan problem..

De va lite om mina åsikter/tankar om heatpalen, kan tyvärr inte jämnföra mot någon annan värmare, då jag inte testat andra. Men hoppas du får någo hjälp av detta..

Publicerat

P Original är överlägset vanligaste skoterskon i mina trakter. De är varma, lätta och lätta att ta av och på. Med åren blir dock fodret lite tillplattat (skon är inte lika varm längre) och gummit kan börja spricka lite grann men det är sånt som även brukar inträffa på andra skor. Är kanske inte den snyggaste skon men för priset tycker jag att de är prisvärda. När det är för kallt för Nokia Tuura så blir P Original en vanlig syn i jaktlagen.

Publicerat

Använder heatpal i min vakoja å den fungerar kanonfint, sen med skorna så köp muck boots...

Publicerat
  • Författare

Hört gott om muck boot ren värmemässigt. En vän säljer dem. Tyvärr har det gråa bandet runt foten en tendens att nötas bort om man gå med dem i barmark.

Jag vill ha en sko som e varm när jag lockar räv, vakar mm

Tack alla för input!

Publicerat
P Original är överlägset vanligaste skoterskon i mina trakter. De är varma, lätta och lätta att ta av och på. Med åren blir dock fodret lite tillplattat (skon är inte lika varm längre) och gummit kan börja spricka lite grann men det är sånt som även brukar inträffa på andra skor. Är kanske inte den snyggaste skon men för priset tycker jag att de är prisvärda. När det är för kallt för Nokia Tuura så blir P Original en vanlig syn i jaktlagen.

Jag använder samma sko och är jätte nöjd, lätta och varma, dock har de en ganska "kort" livslängd särkillt om man

är oförsiktig och jobbar/går nära en öppen eld eller får olja/petrolium på dem de gilla de inte alls.

För att frächsa upp fodret särkillt mot lukt ( som det lätt blir) brukar jag göra en blandning av klorin och vatten

som jag fyller stöveln med, det får sitta ett dyngn och med tex en REN toa borste borstar jag försiktigt i stöveln

innan jag sköljer ur dem ORDENTLIGT, tar ett dyngn eller två att torka, man bör inte snabb torka med värmekällor

då det kan skada matrialet.