Publicerat December 11, 200817 yr Det är väl som med allt annat skytte bara öva och vänja sig, den där lilla pipan far ju runt som en visp i luften tycker jag, provade lite här om dagen med att skjuta 10-12 mag, serierna kröp ihop efter ett tag de första såg ut som buckshots på långt håll Har ni några bra råd utöver mängdträning så mottages de gärna, pickan är en Glock 17C, riktmedel är tre punkter och tritium , känns bra.
Publicerat December 11, 200817 yr Jag är ingen expert men har tävlat lite på korpnivå med luftpistol, min erfarenhet är att avslappnings- och andningsteknik är jätteviktigt.
Publicerat December 11, 200817 yr Träna massor på avfyrnings teknik. Jag tycker det är a & o. Funkar det så kommer resten av sig själv. Likaså kan du skära bort träff området på tavlan (om du använder precisions tavla). Ta bort det svarta träff området. Sen är det bara att skjuta på. Lite tråkigt när man inte ser vart man träffar, men i stället håller man inte på att bara jaga 10:or, så då tränar man upp avfyrningen ännu mera. Lycka till.
Publicerat December 11, 200817 yr Författare Jag är ingen expert men har tävlat lite på korpnivå med luftpistol, min erfarenhet är att avslappnings- och andningsteknik är jätteviktigt. OK Träna massor på avfyrnings teknik. Jag tycker det är a & o. Funkar det så kommer resten av sig själv. Likaså kan du skära bort träff området på tavlan (om du använder precisions tavla). Ta bort det svarta träff området. Sen är det bara att skjuta på. Lite tråkigt när man inte ser vart man träffar, men i stället håller man inte på att bara jaga 10:or, så då tränar man upp avfyrningen ännu mera. Lycka till. Ska prova det där, det är väl min pissiga avfyrning som gör att pipan går som en visp, sista magasinen satt det 90% 10:or men avståndet var bara 15m.
Publicerat Januari 10, 200917 yr Det är väl som med allt annat skytte bara öva och vänja sig, den där lilla pipan far ju runt som en visp i luften tycker jag, provade lite här om dagen med att skjuta 10-12 mag, serierna kröp ihop efter ett tag de första såg ut som buckshots på långt håll Har ni några bra råd utöver mängdträning så mottages de gärna, pickan är en Glock 17C, riktmedel är tre punkter och tritium , känns bra. Samma sak som med stutsaren, mängdträning med en .22 är bästa vägen till allt pistolskytte. Avfyring och grepp är de två saker som slår mest på tavlan. Mycket torrträning med anläggning-klick där du tränar att ta samma grepp om pistolen varje gång och håll lika hårt, var noga med avfyringarna och att du trycker avtryckaren spikrakt bakåt och inget annat. Öva på att skottet skall gå innan du börjar vingla, att du ökar trycket på avtryckaren linjärt och tillräckligt snabbt. Se till att du står rätt, blundar du och höjer armen skall du peka på tavlan om du står rätt. Mer nyttigt som kan hjälpa under resans gång till en gudabenådad skytt: http://www.solpistol.se/anledning.html
Publicerat Januari 10, 200917 yr Glocken är ett tjänstevapen och därför pissig att skjuta precision med. Fungerar alltid i ur och skur och är bra att skjuta tillämpningar med. När du tillverkat 10 000 tomhylsor med den så börjar känslan komma. Skall du skjuta precision på papptavla 10 ringad så köp en handikapanpassad 22:a så får du snabbast resultat. /Rune