Publicerat September 7, 200520 yr Såg att jag och nån annan hade ganska lika nick.. Får döpa om mig 27-årig Gästriketös ursprungligen från Sörmland, ganska nygift, 2 döttrar.. Spenderar mesta delen av tiden i skogen tillsammans med husets Tyskar, Taxar, Gråhundar och rävdrivaren Jösse.. Har alltså inget arbete utan "rastar" hundar på heltid! Inte mycket slår fulla öset från en bra drivare, men hjärtat klappar extra hårt för grytjakt, både räv och grävling. Skitjakt på er!
Publicerat September 11, 200520 yr Kettukiller! Visst, några svängar har det blivit, grävling då.. Men vi har starka misstankar om vår gammel-hane, när han kom upp ur grytet såg det mest ut som om det var en räv bataljen var emot. Den hundens grytkarriär blev kort, premiären blev samtidigt sista gången! Inte kul med en hund som gör allt jobb själv, alla tyskar passar ju inte som grythundar tyvärr. Han får fortsätta vara gris-hund istället! Själv då?
Publicerat September 11, 200520 yr Har skjutit en grävling för foxen...resulterade i sjukskrivning...men han borde nog gå använda om ungefär en vecka igen. Han börjar gå på lite väl hårt nu på grävlingen...ska nog hålla mig till räv istället...det är ju dessutom 48ggr roligare än att jaga grävling.I övrigt har jag inte haft inne foxen i gryt....Provade en tysktik förra helgen(då min läkte ihop) men den räven klarade sig. Du hittar endel av mina jaktdagar på en egen tråd...under Jaktdagbok...Ska ut med stövaren imorgon..då jäklar...hoppas jag...