Publicerat December 12, 200817 yr Hej på er. Jag har en halv automat Browing 12/70. Vet någon om vad det är för en bössa?. Den skjuter bra som tusan så jag är nöjd med den men jag vill veta vad det är för en bössa. Glömde säga att det bara går två skott i den... //Mhv Jakttoffe Edit 1.0. Ska försöka fixa bild.
Publicerat December 12, 200817 yr Du har en Browning halvautomat i kaliber 12 med 70 mm patronläge...
Publicerat December 12, 200817 yr Jag tror att det är en hagelbössa. Kolla på nollkoll.tk kanske du hittar vad du söker.
Publicerat December 12, 200817 yr Eller så kollar man på licensen vad bössan heter, därefter har säkert Browning en hemsida så att du kan kolla upp saken. /C
Publicerat December 12, 200817 yr Författare det kan jag göra. Tänkte om det var någon som hade en liknande
Publicerat December 12, 200817 yr Är det bara jag som fortfarande tror att detta är ett troll??? Jag har inget emot lite fniss och så men detta är bara trams. Jaktoffe, om du är på riktigt, fundera lite innan du ställer dina frågor eller postar bilder på publika bilder du säger att du har plåtat... Även om vi lallar på lite här då och då är vi trots allt seriösa människor som tar jakt och viltvård tämligen seriöst! Den jägaren som inte ens vet vad han har för vapen, antika föremål eller arvegods undantages, borde kanske fundera på att kolla över det här med jägarexamen en gång till... Gliringar undanbedes. (vart lite hamrad sist jag skrev i en jaktoffe-tråd...) Om det är så att jag nu trampar dig på tårna jaktoffe så kan jag i stället ställa upp och hjälpa dig med lite grundläggande prylar vad gäller hagelskytte och jakt. Jag har ganska många års erfarenhet vad gäller hagelskytte. Både lerduvor och jakt.
Publicerat December 12, 200817 yr håller med wizard här, och om det här är ett skämt så är det riktigt lame... En browning i 12/70, ja vad ska man säga??? som att fråga efter ett specifikt gruskorn i sahara
Publicerat December 12, 200817 yr Författare Den funkar precis som en bock eller s/s. I denna halvautomat trycker du först i ett skott i pipan sen trycker du i ett från sidan. Förlåt mig om jag stör er med min trådar.
Publicerat December 12, 200817 yr Testa att konkretisera frågorna lite? Vad är en Volvo 245 för något? Blir ju rätt svårt att begripa vilken information du är ute efter.. mvh!
Publicerat December 12, 200817 yr Den funkar precis som en bock eller s/s. I denna halvautomat trycker du först i ett skott i pipan sen trycker du i ett från sidan. Förlåt mig om jag stör er med min trådar. hur kan en halv auto fungera precis som en ss eller bock?
Publicerat December 12, 200817 yr Är det en sån här?...isf tror jag den heter A5 (??) (annars om DU lägger in en bild så lär det gå på ett ögonblick att få fram info om bössan med den enorma kunskapsbank som finns här)
Publicerat December 12, 200817 yr Författare Jag kan inte riktigt lägga upp bild för bössan är på finbo. Det vill säga mitt paradis i havet.
Publicerat December 12, 200817 yr Hej på er. Jag har en halv automat Browing 12/70. Vet någon om vad det är för en bössa?. Den skjuter bra som tusan så jag är nöjd med den men jag vill veta vad det är för en bössa. Glömde säga att det bara går två skott i den...//Mhv Jakttoffe Edit 1.0. Ska försöka fixa bild. Lite mer seriös info om bössan och kanske infoga en bild innan du ställer en liknande fråga så får du nog svar eftersom det finns en guldgruva av erfarenhet bland medlemmarna på detta forum. Den jägaren som inte ens vet vad han har för vapen, antika föremål eller arvegods undantages, borde kanske fundera på att kolla över det här med jägarexamen en gång till...Gliringar undanbedes. (vart lite hamrad sist jag skrev i en jaktoffe-tråd...) Ingen gliring, men vad har jägarexamen med specifik vapenkunskap att göra?
Publicerat December 12, 200817 yr Den funkar precis som en bock eller s/s. I denna halvautomat trycker du först i ett skott i pipan sen trycker du i ett från sidan. Förlåt mig om jag stör er med min trådar. No problems jakttoffe. Lite osäker på modell på grund av lite info om bössan. Men folk reagerar ibland på ospecifika frågor och gör sej lustiga. Men som jag nämnt ovan, ge oss lite mer info om bössan så ska du se att du får nyktra svar. Mvh Håkan
Publicerat December 12, 200817 yr Jag kan inte riktigt lägga upp bild för bössan är på finbo. Det vill säga mitt paradis i havet. Okej, den jag länkade till, var den lik din?
Publicerat December 12, 200817 yr Som sagt det finns rekylomladdade och gasomladdade i en uppsjö modeller. Laddar du andraskottet från sidan så borde det vara en Browning Dubble Automatic och då från laddar man från vänster sida,på gasomladdade laddar man andraskottet underifrån. Är det en sån här? /Micke
Publicerat December 13, 200817 yr Författare Som sagt det finns rekylomladdade och gasomladdade i en uppsjö modeller.Laddar du andraskottet från sidan så borde det vara en Browning Dubble Automativ och då från laddar man från vänster sida,på gasomladdade laddar man andraskottet underifrån. Är det en sån här? /Micke DÄR ÄR DEN. En precis sån har jag fast med svart låda.
Publicerat December 13, 200817 yr DÄR ÄR DEN. En precis sån har jag fast med svart låda. Se där vi brukar kunna gaffla in oss efter ett tag. Modellen fanns med svart,grön,röd eller grå låda. Har själv haft en med grå låda,hade tre pipor till min,full,kvart och skeet. Ett trevligt vapen! tack vara konstruktionen med kort piprekyl så känns den inte som en halvautomat utan snarare som en vanlig hagelbössa,kort och välbalanserad. /Micke