Publicerat December 12, 200817 yr Satt och räknade igenom mina trafikeftersök och jag har hittills i år haft. 3 eftersök på älg 3 eftersök på vildsvin 22 eftersök på rådjur Detta skulle inneburit 6x800+22x500=15 800 kr i pengar om de nya reglerna går igenom. Tror det kan bli mer snack om vilka som ska göra eftersöken om förslaget går igenom. Risken är att fler vill göra sina egna eftersök på sin mark och att de kommer att utföras på ett sämre sätt! Tål till eftertanke! Ps. Två av eftersöken på älg har jag haft inlejda hundförare och då ska dom ha pengarna! \mats
Publicerat December 12, 200817 yr Nog så tankvärt.. Kan bli rätt luckartiv syssla, iallafall på de olyckor som det bara är att åka ut och dra väck nått dött vilt ur diket.
Publicerat December 12, 200817 yr Nog så tankvärt..Kan bli rätt luckartiv syssla, iallafall på de olyckor som det bara är att åka ut och dra väck nått dött vilt ur diket. Kan man välja bara dom eftersöken?? /Lasse
Publicerat December 12, 200817 yr Kan man välja bara dom eftersöken??/Lasse Nja... inte riktigt.. men vet ett par som inte gör annat än lyser lite i diket...
Publicerat December 12, 200817 yr Nja... inte riktigt.. men vet ett par som inte gör annat än lyser lite i diket... Då känns det som att det kan kvitta,,, Ni som lägger ner vad det verkar all ledig tid på att rätta till andras misstag och olycka ska ha all heder. /Lasse
Publicerat December 12, 200817 yr Nog så tankvärt..Kan bli rätt luckartiv syssla, iallafall på de olyckor som det bara är att åka ut och dra väck nått dött vilt ur diket. Ja,fast de redan döda rådjuren ska ju vägverket ta bort..... Så den gubben gick inte..... /e
Publicerat December 12, 200817 yr Ja,fast de redan döda rådjuren ska ju vägverket ta bort..... Så den gubben gick inte..... /e he, he. . jo jag har hört det... Härikring har jag inte sett någon från vägverket plocka bort ett endaste dött vilt... Fungerar säkert på de större vägarna eller runt sörre städer. Men här hinner kråkfågeln äta rent innan det kommer någon från vägverket.
Publicerat December 12, 200817 yr he, he. . jo jag har hört det...Härikring har jag inte sett någon från vägverket plocka bort ett endaste dött vilt... Fungerar säkert på de större vägarna eller runt sörre städer. Men här hinner kråkfågeln äta rent innan det kommer någon från vägverket. Ja, jag upplever samma sak här. Inte ens plogningen klara de av att sköta, å det syns ju om det snöar...... Hur ska de kunna klara av att hämta ett dött rådjur /e