Publicerat December 12, 200817 yr Måste vara spännande att skjuta med en sådan, bra handleder är nog ett måste. /Lasse
Publicerat December 12, 200817 yr Måste vara spännande att skjuta med en sådan, bra handleder är nog ett måste. /Lasse Själv hoppas jag på revolver i sverige. Ungefär som bågjakt, samma disciplin.. men det smäller högre, och det tycker ju jag är kul Lär dock aldrig hända att det blir aktuellt i detta land..
Publicerat December 12, 200817 yr Klenpicka Här är en riktigt manlig idiotpicka http://www.youtube.com/watch?v=WrXOuWhsU5M testa den.....eller inte. /Rune
Publicerat December 12, 200817 yr Ska börja skjuta pistol i april tillsammans med "Mr 9,3x62" - ska bli intressant. Med lite flyt köper jag mina drömmars revolver S&W 29 (44 Mag) om drygt 1,5 år Tycker definitivt att även enhandsvapen borde vara tillåtna till jakt (med lämplig utbildning/skytteprov så att det sker under kontrollerade former givetvis). Tror det skulle vara spännande att smyga sig på ett rådjur på 50 meters håll och släppa iväg en 240 grains Hornady XTP genom spjälstaketet.
Publicerat December 12, 200817 yr Ska börja skjuta pistol i april tillsammans med "Mr 9,3x62" - ska bli intressant. Med lite flyt köper jag mina drömmars revolver S&W 29 (44 Mag) om drygt 1,5 år Tycker definitivt att även enhandsvapen borde vara tillåtna till jakt (med lämplig utbildning/skytteprov så att det sker under kontrollerade former givetvis). Tror det skulle vara spännande att smyga sig på ett rådjur på 50 meters håll och släppa iväg en 240 grains Hornady XTP genom spjälstaketet. Precis min tanke. Läst en artikel om buffeljakt i afrika med revolver. Blev väldigt inspirerad =) Tror dock inte man vågar hoppas på för mycket här hemma i svedala.. =o/
Publicerat December 12, 200817 yr Precis min tanke. Läst en artikel om buffeljakt i afrika med revolver. Blev väldigt inspirerad =) Tror dock inte man vågar hoppas på för mycket här hemma i svedala.. =o/ We are on common ground
Publicerat December 12, 200817 yr Med lite flyt köper jag mina drömmars revolver S&W 29 (44 Mag) om drygt 1,5 år Dirty exabit Den dagen detta är ett faktum kommer gliringarna i dina säljtrådar att upphöra blixtsnabbt! Go ahed punks and make his day /Micke
Publicerat December 12, 200817 yr Tror det skulle vara spännande att smyga sig på ett rådjur på 50 meters håll Den dagen den utopin går igenom så hänger en Ruger Blackhawk på min höft /Micke
Publicerat December 14, 200817 yr Tänkte väl att Mr Mauser skulle hänga på tåget För egen del är det som sagt en S&W 29 med 4-5" pipa à la Keith och Ulving som är aktuell.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Ruger Blackhawk är en mycket vacker revolver men jag måste tillstå att jag föredrar den äldre modellen med rak varbygel baktill..
Publicerat Januari 24, 200917 yr Den dagen den utopin går igenom så hänger en Ruger Blackhawk på min höft /Micke Jahaja...och vart, mina vänner, tror ni att jag står i den här frågan...? Med en bygel i 357 magnum...? Som på något konstigt vis känns halv....ensammen och sorgens och ofullbordad liksom..? Den saknar sin lille bror som var tänkt och att hänga lågt i ett hölster på höger höft.. Uhuuuu...snyft....ynk... Och varför vart jag inte ens förvånad, när Micke la upp bild på just den pickan jag suktar efter...??