Publicerat Januari 26, 200521 yr Du Micke, vart ska man jaga ripa på vintern i kiruna fjällen? Gärna där man man övernatta i närheten. Men inget måste, jag har vintertältat mycket förut (även under bar himmel) och är lite sugen på det igen.
Publicerat Januari 28, 200521 yr Författare Välkomen hit.(Känner du Nille på Ice Hotel?) Nej jag känner ingen nille. Du Micke, vart ska man jaga ripa på vintern i kiruna fjällen? Gärna där man man övernatta i närheten. Men inget måste, jag har vintertältat mycket förut (även under bar himmel) och är lite sugen på det igen. Tyvärr så har vi dåligt med boende i fjällen. Men tjuonajokk tror jag har öppet i mars, sen finns det camp abisko, nikkaluokta (jag är osäker när dom öppnar för säsongen). Om du ska tälta så kan norra sidan av torneträsk vara av intresse (skoterförbudsområde), där hittar du allt ifrån skog till högfjäll och det brukar finnas en del fågel också