Publicerat December 14, 200817 yr Sitter nu och fingar på "beställ" knappen på en Bradley Smoker digital 6 galler... Har någon testat den? Har byggt några smokers i mina dar men denna verkar ju vara hur underbar som helst! Ladda skiten och glöm bort i upp till 8 timmar... Digital instrumentering oxå! Gör korv riktigt ofta och nog blir det en hel del vilt förutom de egna djuren jag slaktar. Mycket av detta lämpar sig mer än bra för både varm och kallrökning. 7200:- är ganska många pengar men jag planerar att sälja en del nästa år och det blir lite mer pengar som korv och fårfiol än bara styckat... Kan tillägga att alla mina jagande kompisar tycker att jag skall trycka "beställ" typ nu! (undrar varför )
Publicerat December 14, 200817 yr Tja! Käkat en hel del vilt hittintills i mitt liv och jag måste säga att några utskurna killingfiléer som Matte forumägare fixade i hans Bradly var lätt topp 3 av allt jag käkat!! Helt galet goda faktiskt, varmrökta upp till knappa 60 grader eller något.. Vet inte vilka brickor han körde men galet gott var det iaf. Tror det är den röken som Matte Holst har nu, Matte Larsson sålde den och köpte en större. Mvh!
Publicerat December 14, 200817 yr Författare Tja!Käkat en hel del vilt hittintills i mitt liv och jag måste säga att några utskurna killingfiléer som Matte forumägare fixade i hans Bradly var lätt topp 3 av allt jag käkat!! Helt galet goda faktiskt, varmrökta upp till knappa 60 grader eller något.. Vet inte vilka brickor han körde men galet gott var det iaf. Tror det är den röken som Matte Holst har nu, Matte Larsson sålde den och köpte en större. Mvh! Lutar åt att trycka "beställ" typ vilken sekund som helst nu... Tack för det Hippen. Har som sagt både grisar och får på ingång till våren och tänkte öka värdet på resultatet lite för att få det hela att gå runt. Bara att hägna in djuren i sina hagar landade på 20 papp. (fårstängsel) Det är ganska mycket att ta igen på en liten besättning djur över några år... Bradley 6 var den största som jag hittade. Nej, nu lutar det åt den gamla Cheech & Chong filmen - Up in smoke!
Publicerat December 14, 200817 yr Hej. Som sagt, köpte Herr Larsson´s Bradly rök och tycker den är helt ok, är fortfarande lite luttrad att den skiftar i röktid rätt kraftigt. Men om jag förstått dig så ska du slakta ut och röka en hel del och skulle jag hellre byggt ett rökrum, det får som sagt inte plats så mycket i skåpen. Kollade på ett rökrum för nån vecka sen och om jag får till snittsen på det här med rökning och utökar så kommer jag helt klart bygga mig ett litet rökhus alt. göra om garaget till rökrum. Men hittills så är det bara för eget hushåll och då funkar Bradlyn perfekt. glömde en sak. Som Hippelihopp skriver så är den grym om man ska göra varmrätter.
Publicerat December 14, 200817 yr Var du förbi hemma och hämtade mensjackan? Kom på att det kanske inte var någon hemma Mvh!
Publicerat December 14, 200817 yr Var du förbi hemma och hämtade mensjackan? Kom på att det kanske inte var någon hemma Mvh! Japp, knappt jag vart insläppt, Hanna(tror jag) Hade sett nån turre på gatan och trodde det var han som kom. Men det var ju rätt kul att du skickade iväg M
Publicerat December 15, 200817 yr Författare Hej.Som sagt, köpte Herr Larsson´s Bradly rök och tycker den är helt ok, är fortfarande lite luttrad att den skiftar i röktid rätt kraftigt. Men om jag förstått dig så ska du slakta ut och röka en hel del och skulle jag hellre byggt ett rökrum, det får som sagt inte plats så mycket i skåpen. Kollade på ett rökrum för nån vecka sen och om jag får till snittsen på det här med rökning och utökar så kommer jag helt klart bygga mig ett litet rökhus alt. göra om garaget till rökrum. Men hittills så är det bara för eget hushåll och då funkar Bradlyn perfekt. glömde en sak. Som Hippelihopp skriver så är den grym om man ska göra varmrätter. Jo jag har funderat lite under morgonen på detta. När jag lusläste produktbladet så insåg jag att den inte var så stor inuti som jag först trodde. Lyckligtvis köpte jag inte den i går kväll utan jag har bestämt min nu för att bygga en lite större modell själv. Tack för kommentaren! Nu skall jag beställa plåt och bygga ett stort skåp! Undrar vad man får betala för en liten container?... Det skulle nog funka fint! Den enklaste varmröken jag har byggt var en soptunna med lock i galvad plåt. Jag satte en spisplatta i botten på den och lade ekspån i en stekpanna. Längst upp så satte jag tre stänger tvärsöver för att kunna hänga det som skulle rökas. Borrade ett litet hål i locket där jag hängde ner en termometer och vips var det klart!
Publicerat December 15, 200817 yr Billigast blir nog att försöka få tag i en risig 10-fots sjöcontainer som du fixar till. Ryms ju lite kött i en sån.