Publicerat December 17, 200817 yr Hej på er!... var på en eftersöks sammankomst i måndax kväll som polisen fixat!... där blev vi informerade om att Rådjur kommer klassas som statens vilt!... då kommer de framledes vara polisen som avgör vad vi ska göra med viltet!.. kommer säkert underlätta för vissa som har en del "tjuriga" markägare som dom jobbar på!.. Mvh Mamre!..
Publicerat December 17, 200817 yr Hej på er!... var på en eftersöks sammankomst i måndax kväll som polisen fixat!... där blev vi informerade om att Rådjur kommer klassas som statens vilt!... då kommer de framledes vara polisen som avgör vad vi ska göra med viltet!.. kommer säkert underlätta för vissa som har en del "tjuriga" markägare som dom jobbar på!.. Mvh Mamre!.. Detta var/är ett måste för att kunna införliva övriga delar i förändringen.. //B
Publicerat December 17, 200817 yr Hej på er!... var på en eftersöks sammankomst i måndax kväll som polisen fixat!... där blev vi informerade om att Rådjur kommer klassas som statens vilt!... då kommer de framledes vara polisen som avgör vad vi ska göra med viltet!.. kommer säkert underlätta för vissa som har en del "tjuriga" markägare som dom jobbar på!.. Mvh Mamre!.. Allt vilt tillhör väl markägaren! Sen vet jag inte om jag skulle vilja ha ett påkört rådjur brukar vara rätt mosigt. Brukar bara dra in dom i skogen en bit eller ta hem dom till åteln. \Mats
Publicerat December 17, 200817 yr Detta var/är ett måste för att kunna införliva övriga delar i förändringen..//B Hörde också att den del nytt var på gång bl.a. verkar det som man skulle få gå över markgränser lite enklare. Men du kanske vet mer. \mats
Publicerat December 17, 200817 yr Allt vilt tillhör väl markägaren! Sen vet jag inte om jag skulle vilja ha ett påkört rådjur brukar vara rätt mosigt. Brukar bara dra in dom i skogen en bit eller ta hem dom till åteln. \Mats Öhh ! Åtel ! Trodde du va en sån där snubbe som sprang runt i skogen med en stor lur i örat (som de hade för) och lysnade efter hundar.
Publicerat December 17, 200817 yr Hej på er!... var på en eftersöks sammankomst i måndax kväll som polisen fixat!... där blev vi informerade om att Rådjur kommer klassas som statens vilt!... då kommer de framledes vara polisen som avgör vad vi ska göra med viltet!.. kommer säkert underlätta för vissa som har en del "tjuriga" markägare som dom jobbar på!.. Mvh Mamre!.. Har de glömt grisarna igen? känns viktigar att de blirstatens vilt ? Antar att de har lite med ersättningsbiten o göra osv.
Publicerat December 17, 200817 yr Öhh ! Åtel ! Trodde du va en sån där snubbe som sprang runt i skogen med en stor lur i örat (som de hade för) och lysnade efter hundar. På grisåteln ja för att ha någonstans att släppa hundarna, tro inte att jag sitter och kolla på en åtel på kvällarna Sen finns det ju elektroniska hörselskydd numera så luren får vara hemma mvh