Publicerat December 17, 200817 yr Hej! Vissa vapen kan skjuta hål i hål och andra sprider som dyngspridare, då undrar jag är det personligt från bössa till bössa eller är det serieberoende? Alltså, om jag har två lika dana bössor och den ena skjuter bra med en viss ammunition gör då den andra det? Grunden till min fråga är att jag har en Anschutz 1530 222R som sprider ungefär som femkronan på 80m med norma fabriksladdade men nu undrar jag om det kan finnas nån laddning eller kulor som kan förbättra det. Hoppas ni förstår min lite diffusa fråga
Publicerat December 17, 200817 yr Hej! Vissa vapen kan skjuta hål i hål och andra sprider som dyngspridare, då undrar jag är det personligt från bössa till bössa eller är det serieberoende? Alltså, om jag har två lika dana bössor och den ena skjuter bra med en viss ammunition gör då den andra det? Grunden till min fråga är att jag har en Anschutz 1530 222R som sprider ungefär som femkronan på 80m med norma fabriksladdade men nu undrar jag om det kan finnas nån laddning eller kulor som kan förbättra det. Hoppas ni förstår min lite diffusa fråga Det är otroligt individuellt mellan gevären...ta två av precis samma sort (kaliber, fabrikat och modell) och dom lär inte skjuta identiskt. ett min bössa skjuter bra med Sako's ammo betyder inte att xxxxx's bössa skjuter bra med den ammon.
Publicerat December 17, 200817 yr Författare attans, då blir det till att göra det den svåra vägen och prova sig fram till nått bättre då.. Tackar!