Publicerat September 8, 200520 yr jahaja, goddagens kamrater. 20 år, rörmokare, bosatt i falun, jagar mest älg och lite rådjur men det är väl tänkt att bli annat också med min kära 450 marlin. Tänkte uppdatera då det hänt en hel del sen -05. Numera snart 25, "frånskild", har hunnit med att äga en skogsfastighet ilag med en dam. Har flyttat upp till platsen jag alltid har farit till när jag har velat/behövt, vilket eskalerade då jag även började jaga här ilag med brorsan och ännu mer sen storebror min dog. Det är en mindre gård i den östjämska skogslandskapet, i en by med ca. 10 fastboende belägen på en höjd mellan dalarna kring indalsälven och ammerån, dryga 2 mil från all form av samhällsservice. Det är min morfars föräldrahem så man rände här mycket som liten. Alldeles snart egenföretagare med egen rörbuss. Jagar av naturliga skäl mest älg, men även allt annat som bjuds. Har skaffat en finnstövartik som nu är 11 mån som verkar jaga allt, och gärna länge! Så nu är tanken att det ska bli harjakt, men det är ju inte jag som väljer det. Har även hunnit med att haft en gråtuss som jag tragglat på med i tre höstar men då det inte blev ett skit så har jag valt att skänka bort henne. och förövrigt så tog det några år, men jag lessnade på 450n och har avyttrat den till en som kände behov av en slik tingest. MVH