Publicerat December 20, 200817 yr Var hos en vapen handlare som även är vapensmed och snackade lite vapen, han påstår att nya remingtonvapen är bara skit!! Han vägrar byta in nyare Remington, helst inte jobba med dom, pga att det är så mycket sämre material än äldre vapen. Vet ju att det finns en del Remington älskare här inne, så är nyfiken på om nån annan hört detta???
Publicerat December 20, 200817 yr Var hos en vapen handlare som även är vapensmed och snackade lite vapen, han påstår att nya remingtonvapen är bara skit!! Han vägrar byta in nyare Remington, helst inte jobba med dom, pga att det är så mycket sämre material än äldre vapen. Vet ju att det finns en del Remington älskare här inne, så är nyfiken på om nån annan hört detta??? Skitsnack! Har ingen större erfarenhet av rem. mer än den jag har själv. Inget fel på min Rem. 700 BDL från -85. Köpte den ny.
Publicerat December 20, 200817 yr Skitsnack! Har ingen större erfarenhet av rem. mer än den jag har själv. Inget fel på min Rem. 700 BDL från -85. Köpte den ny. en 85a får man väl ändå räkna som gammal inte ny.
Publicerat December 20, 200817 yr Författare Skitsnack! Har ingen större erfarenhet av rem. mer än den jag har själv. Inget fel på min Rem. 700 BDL från -85. Köpte den ny. Antar att han menade dom som säljs nu, din är ju 23 år..............
Publicerat December 20, 200817 yr Nog för att det är billiga vapen men så jävla värdelös tycker jag då inte att min LTR är. Men jag är ju ingen expert.
Publicerat December 20, 200817 yr en 85a får man väl ändå räkna som gammal inte ny. Jag köpte den ju ny -85 och fungerar prickfritt ännu.
Publicerat December 20, 200817 yr Jag köpte den ju ny -85 och fungerar prickfritt ännu. Han menade NYA vapen alltså vapen från tex 2008 och inte 1985! F.ö är jag helnöjd med min LTR och vill folk tycka det är skit får dom väl göra det, jag blir inte missnöjd med min Remington för det.
Publicerat December 20, 200817 yr Han menade NYA vapen alltså vapen från tex 2008 och inte 1985!F.ö är jag helnöjd med min LTR och vill folk tycka det är skit får dom väl göra det, jag blir inte missnöjd med min Remington för det. Aha, det var så han menade, men han kan ju köpa en 700 bdl och bygga, pipa med en LW-pipa om och renovera/byta stock så har en riktigt bra bössa. Bättre än produktionspipor iaf! Länk! Läs första inlägget ifrån Stigge! http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=32&t=23714
Publicerat December 20, 200817 yr Författare Aha, det var så han menade, men han kan ju köpa en 700 bdl och bygga, pipa med en LW-pipa om och renovera/byta stock så har en riktigt bra bössa. Bättre än produktionspipor iaf! Länk! Läs första inlägget ifrån Stigge! http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=32&t=23714 Jojo.........går ju alltid att bygga, men frågan gällde mest materialkvaliteten i "nya" Remingtonbössor. Har ju alltid hört att Remington gör bra bössor, men kvaliteten kanske blivit sämre................??
Publicerat December 20, 200817 yr Jojo.........går ju alltid att bygga, men frågan gällde mest materialkvaliteten i "nya" Remingtonbössor. Har ju alltid hört att Remington gör bra bössor, men kvaliteten kanske blivit sämre................?? Min sköt bra direkt ur kartong, har i övrigt inget att klaga på heller.
Publicerat December 20, 200817 yr har han någonsin provskjutit en LTR? Efter det så är han frälst... Inte jag iaf!
Publicerat December 20, 200817 yr Författare Finns ju bevis för att nyare Remington skjuter bra , helt klart!!!!! Återstår ju att se hur dom är efter ca 5000 skott. Antar åxå att det kanske är skillnad att arbeta med ex. reparationer, lådor, utdragare mm. Kanske var det bättre förr............
Publicerat December 20, 200817 yr Go Kväll! I grund och botten är rem 700 är sund konstruktion med ganska få svagheter. Det är också ett av de allra lämpligaste systemen att bygga på för den som vill ha ett custombygge där precisionen prioriterats. Samtidigt så verkar kvalitén ha blivit allt ojämnare under åren och i dagsläget så passerar dessvärre allt för många "måndagsexemplar" slutkontrollen hos "big green". På senare år har jag sett och provat ett par mycket sjuka exemplar men ofta handlar det om att låsklackar inte bär, snedborrade hål för kikarmontage eller konstigheter med patronläget. När det gäller LTR så byggs den inte i samma faciliteter som den helt civila produktionen varför det blir betydligt färre måndagsexemplar bland dessa bössor. MVH Henrik
Publicerat December 20, 200817 yr Nä är man med i VVS så kan man inte tycka om LTR Jag har känt på en men fick ingen känsla i den. Den kändes mer som en leksaksbössa med syntetkolv.
Publicerat December 20, 200817 yr Var hos en vapen handlare som även är vapensmed och snackade lite vapen, han påstår att nya remingtonvapen är bara skit!! Han vägrar byta in nyare Remington, helst inte jobba med dom, pga att det är så mycket sämre material än äldre vapen. Det kan ju även vara så enkelt som att han inte är med i Jaguargruppen?? och försöker att sälja sina egna märken med egna sanningar istället. Till skillnad från en del europeiska vapentillverkare så har remington vapen i alla prisklasser,från den enklaste av enkla budgetmodeller till exklusiva custom shop studsare. Givetvis står kvaliten i proportion till tillverkningskostnaden så visst finns där ett visst mått av sanning. Att dock dra alla Remingtons modeller över samma kam vittnar endast om att han inte riktigt är med i matchen. /Micke
Publicerat December 20, 200817 yr Författare Det kan ju även vara så enkelt som att han inte är med i Jaguargruppen?? och försöker att sälja sina egna märken med egna sanningar istället.Till skillnad från en del europeiska vapentillverkare så har remington vapen i alla prisklasser,från den enklaste av enkla budgetmodeller till exklusiva custom shop studsare. Givetvis står kvaliten i proportion till tillverkningskostnaden så visst finns där ett visst mått av sanning. Att dock dra alla Remingtons modeller över samma kam vittnar endast om att han inte riktigt är med i matchen. /Micke HAn är inte med i Jaguargruppen........sant, han är liten handlare med egen verkstad/butik. Tror inte han snackar skit bara för att sälja nåt annat, i allafall inte till mig, han vet vad jag vill ha och att min garderob e full......... Men givetvis är det väl skillnad på Customshopens byggen, konstigt vore det väl annars.
Publicerat December 21, 200817 yr Jag har egentligen ingen större kunskaper om andra remington modeller än deras cylinderrepetrar så jag skall inte uttala mig om det övriga sortimentet av halvautomater pumpar etc.. Remington har med sin 700 mekanism (och flera varianter på den) lyckats framställa en mekanism som dels är billig att framställa men som också uppfyller de flesta krav som vi idag ställer på våra mekanismer. Den är säker, skapligt funktionssäker och den har en riktigt bra precisionspotential. Eftersom det är en enkel mekanism att tillverka har remington genom åren kunna sälja dessa bössor till ett mycket konkurrenskraftigt pris med skaplig marginal. De inhemska konkurrenterna har haft svårt att överleva på de prisnivåer som etablerats för en standardstudsare i USA. Winchester har som vi alla vet brottats med stora ekonomiska svårigheter under lång tid, Weatherby har egentligen aldrig slagit igenom som en studsare för "Joe Average" utan har varit ett amerikanskt "lyxvapen". Savage och Ruger har däremot kommit allt starkare på senare år och på allvar utmanat Remington. Konsekvensen så som jag har sett den är att man tagit ett antal genvägar för att försöka förbättra både marknadsandel och marginal. Vem kommer idag ihåg sådana magplask som Rem 710 t ex? I den nyare remingon produktionen är det utan någon som helst tvekan i mina ögon en betydligt öjämnare kvalité än vad fallet var för 15-20 år sedan. Tyvärr har jag sett måndagsexemplar även från Remingtons Customshop, en 700 Mountain med kevlarstock i 270 win som vi inte lyckades få att skjuta under 5 cm på 100m Den delen av remingtons produktion som idag förefaller hålla den högsta kvalitén är deras militära/polisiära produktion. Från denna kommer modeller som LTR, Police och 5R som alla håller en jämnare kvalitétsniva en den rent civila produktionen. OBSERVERA, att jag inte säger attremingtons civila produktion är kass. Vad jag säger är att bland de välskjutande bössorna dyker det upp allt fler måndagsexemplar. MVH Henrik
Publicerat December 25, 200817 yr Jag köpte en Remington 700 CDL 30-06 i sommras och den är en av dom bästa bössorna jag har skjutit me. har inte haft någe klatter me den funkar perfekt