Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

liten fråga ang medlems värvning

Featured Replies

Publicerat

ni om inte vet har jag just flyttat och med det får man massa reklman från affären att hämta tårtor och dylikt för nya i komunen,trevligt. men sen blir jag lite stött av jag får även ett brev om medlems avi för jägareförbundet? alltså missförstå mig gärna men jag väljer juh själv vilka jag som ska stöttas och inte, framsidan stod det, har du råd att chansa?

man kanske skulle ta och höra med vem som gett min nya adress efter bara 2 månader då jag är lite emot reklam och betalat in avgift för slippa detta <_<

Publicerat
ni om inte vet har jag just flyttat och med det får man massa reklman från affären att hämta tårtor och dylikt för nya i komunen,trevligt. men sen blir jag lite stött av jag får även ett brev om medlems avi för jägareförbundet? alltså missförstå mig gärna men jag väljer juh själv vilka jag som ska stöttas och inte, framsidan stod det, har du råd att chansa?

man kanske skulle ta och höra med vem som gett min nya adress efter bara 2 månader då jag är lite emot reklam och betalat in avgift för slippa detta <_<

Förmodligen PAR (Postens Adress Register).

Vilket företag som helst kan abbonera på deras tjänster, te.x skicka mig alla nyinfyttade till detta postnummerområde eller skicka mig alla adresser till registrerade företag i denna kommun osv.

PAR är det störrsta registret för adresser i sverige, och jag antar att du anmälde din nya adress till adressändring ;);)

//Niclas

Publicerat
  • Författare
Förmodligen PAR (Postens Adress Register).

Vilket företag som helst kan abbonera på deras tjänster, te.x skicka mig alla nyinfyttade till detta postnummerområde eller skicka mig alla adresser till registrerade företag i denna kommun osv.

PAR är det störrsta registret för adresser i sverige, och jag antar att du anmälde din nya adress till adressändring :lol::lol:

//Niclas

nix...utan jag har betalat en tjänst som ska göra så min adress ej står bara telefon numret,därför jag blev lite paff och det var inte eftersänt heller :wub: man vet juh att förut har dom gjort det genom tvivel aktiga metoder...

Publicerat
nix...utan jag har betalat en tjänst som ska göra så min adress ej står bara telefon numret,därför jag blev lite paff och det var inte eftersänt heller :wub: man vet juh att förut har dom gjort det genom tvivel aktiga metoder...

Det finns nog någon naturlig orsak. Det finns ingen konsperationsteori att hitta i detta case, jag lovar. Finns du med din nya adress i något register får PAR tag i det oavsett om du har betalat pengar eller ej. :lol:

Publicerat
  • Författare
Det finns nog någon naturlig orsak. Det finns ingen konsperationsteori att hitta i detta case, jag lovar. Finns du med din nya adress i något register får PAR tag i det oavsett om du har betalat pengar eller ej. :wub:

tjänsten jag betala 250 kr kommer ej några företag eller typ hitta.se ha adressen,, iaf jävligt fult att jag måste stämma i bäcken ! tänk varje medlem som inte vill hur många träd som går åt,huvva vilka miljöbovar

Publicerat

När jag gick ur SJF så höll de på att skicka brev och inbetalningskort i flera år efteråt, man blir faktiskt ganska förbannad till slut.

Publicerat
tjänsten jag betala 250 kr kommer ej några företag eller typ hitta.se ha adressen,, iaf jävligt fult att jag måste stämma i bäcken ! tänk varje medlem som inte vill hur många träd som går åt,huvva vilka miljöbovar

PAR tar sina uppgifter via Skatteverket och jag LOVAR, dom har din nya adress i det registret. :excl:;)

Publicerat

Jag kan omöjligt svara på hur vi värvar medlemmar i alla delar av landet men jag törs nog lova att vi inte gör det på något olagligt sätt. Detta bland annat eftersom just dylika frågor varit flitigt diskuterade då det andra förbundet för jägare använt en del mycket tveksamma metoder. Jag har själv försökt få Riksjägarna att sluta ringa mig i över ett års tid så jag vet hur frustrerande det kan vara, tro mig...

Publicerat
.......har du råd att chansa?

Jag är mest nyfiken på vem som marknadsför SJF, jag vet att man är bekymrade över medlemsantalet, men så desperata att man går ut med ett budskap som ligger närmare skrämselpropaganda än ett lockande budskap får man väl ändå inte vara.

För min del så är detta ett stort misstag, då jag inte köper den sortens uppmaningar och blanketten åker direkt ner i sopkorgen.

Publicerat

Jag kan tyvärr ingenting om vem vi använder för marknadsföring i den kampanjen och jag känner ärligt talat inte igen just den frasen. Vad jag vet är dock att medlemsvärvningen varit särdeles framgångsrik i just Norrbotten så uppenbarligen finns det de som tänker annorlunda...

Publicerat
  • Författare
Jag kan tyvärr ingenting om vem vi använder för marknadsföring i den kampanjen och jag känner ärligt talat inte igen just den frasen. Vad jag vet är dock att medlemsvärvningen varit särdeles framgångsrik i just Norrbotten så uppenbarligen finns det de som tänker annorlunda...

har iaf ringt och frågat och dom 2 personerna visste inte heller specielt mycket om marknadsbiten då det säkert är en dyr firma i nån större stad som grejar det åt dom,men iaf har dom nog lovat att sluta skická mig mera...

tänk vad mycket träd man skulle spara in på sluta få onödig reklam :angry:

Publicerat

Jo, men mycket träd ger mycket kalhyggen med mycket viltfoder. Således ger våra medlemskampanjer mer vilt. :angry:

Publicerat

Jag är personuppgiftsombud för Svenska Jägareförbundets behandling av personuppgifter. Den som har frågor på hur vi använder era personuppgifter kan vända sig till mig. Vi följer alla lagar. Det händer dock att den information vi får innehåller felaktiga uppgifter som vi har svårt att tvätta bort, eftersom vi inte alltid får personnummer utan bara namn och adress.

Publicerat

PS. Det är vår medlemsschef Nisse Nilsson som ansvarar för värvningskampanjerna så kontakta honom och diskutera om ni har synpunkter på dessa. DS.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.