Publicerat December 25, 200817 yr Hej!,,undrar ifall någon har dessa spetsar till salu? går inte att köpa via handlare i sverige.Mvh Mattias. Hoppas bilden funkar,,de ska va zwickey delta 4 bladiga.
Publicerat Januari 28, 200917 yr Prova bagjaktskatalogen.se Är det något man saknar så brukar han kunna fixa det mesta! Han har hjälpt mig otaliga gånger.. Fast hur kommer det sig att du vill ha sånna "reliker"?
Publicerat Januari 29, 200917 yr Prova bagjaktskatalogen.seÄr det något man saknar så brukar han kunna fixa det mesta! Han har hjälpt mig otaliga gånger.. Fast hur kommer det sig att du vill ha sånna "reliker"? Till träpilar antar jag, annars rekommenderar jag woodsman 3 blade, de är sjukt enkla att få bra egg på
Publicerat Januari 30, 200917 yr Hej!,,tja,,var mest för att jag gillar 2 bladiga spetsar,,ja till träpil. Orkar inte beställa från amerikat,,dollarn är ju lite dyrare. Och jag hade väl tänkt å kanske jaga nångång i danmark å de kräverju 3 blad å dessa med bleederblade måste ju räknas som fyr bladig,men peneterar som en tvåbladig. Men har sedan jag skrev detta köpt 6 hederliga snuffer av Lasse på IL. å de är ju bra de med Ja och de är ju klassiker! ingen annan spets har tillverkats så länge!har 6 st tvåbladiga sedan tidigare. Kul med spetsar. Ser ingen vits med utbytbara blad,,såvida man inte har tummen mitt i handen å inte klarar av att bryna spetsar Eller som jänkarna säger,"sharpening challanged"he he!
Publicerat Januari 30, 200917 yr Kolla in Alaska bowhuntingsupply annars på bjkatalogen. Dom ser ju fina ut att sätta på träpilar? mvh
Publicerat Januari 30, 200917 yr Hej!,,tja,,var mest för att jag gillar 2 bladiga spetsar,,ja till träpil. Orkar inte beställa från amerikat,,dollarn är ju lite dyrare. Och jag hade väl tänkt å kanske jaga nångång i danmark å de kräverju 3 blad å dessa med bleederblade måste ju räknas som fyr bladig,men peneterar som en tvåbladig. Men har sedan jag skrev detta köpt 6 hederliga snuffer av Lasse på IL. å de är ju bra de med Ja och de är ju klassiker! ingen annan spets har tillverkats så länge!har 6 st tvåbladiga sedan tidigare. Kul med spetsar. Ser ingen vits med utbytbara blad,,såvida man inte har tummen mitt i handen å inte klarar av att bryna spetsar Eller som jänkarna säger,"sharpening challanged"he he! Aaa, då förstår jag! Han kan nog till 99.9% fixa Zwickey åt dig fast han inte har de på hemsidan! Magnus Snuffer är ju som du skriver riktigt bra spetsar de me. Fast ska du ha något som liknar Zwickey så är det ju "vanliga" Magnus du ska kika på. Vet inte hur danskarna räknar, om det måste vara 3 "riktiga" blad eller om bleeder bladen räknas. Kanske kan någon annan som jagat där svara på det!?
Publicerat Januari 30, 200917 yr Kolla in Alaska bowhuntingsupply annars på bjkatalogen. Dom ser ju fina ut att sätta på träpilar? mvh Nanook och den andra spetsen är GRYMMA!! Sett dem i verkligheten.. Fäller de Cape Buffalo på strax över 1000 kg och mer så bör de ju funka till rådjur me! Men om danskarna har krav på 3 bladigt så är de ju inte lagliga där..
Publicerat Januari 30, 200917 yr Ja just ja det finns regler för sånt också ja.. Här är det ok med 2blads tror jag. Själv kör jag med Slicktrick 4blad då dom i mina ögon är det finaste som finns i spetsväg. Men dom ser ju inte så fina ut på träpilar kanske.. Som att stoppa kikarsikte på en gammal sälbössa, samma känsla?
Publicerat Januari 30, 200917 yr Ja just ja det finns regler för sånt också ja.. Här är det ok med 2blads tror jag. Själv kör jag med Slicktrick 4blad då dom i mina ögon är det finaste som finns i spetsväg. Men dom ser ju inte så fina ut på träpilar kanske.. Som att stoppa kikarsikte på en gammal sälbössa, samma känsla? Hur var det att trimma in "slicksen"?, gick det bra eller?
Publicerat Januari 30, 200917 yr Ja just ja det finns regler för sånt också ja.. Här är det ok med 2blads tror jag. Själv kör jag med Slicktrick 4blad då dom i mina ögon är det finaste som finns i spetsväg. Men dom ser ju inte så fina ut på träpilar kanske.. Som att stoppa kikarsikte på en gammal sälbössa, samma känsla? SlickTrick, Sonic eller någon av de andra modellerna med väldigt "tvära" blad fungerar utmärkt på tunnhudade djur som rådjur och hjort! Men så fort det börjar bli lite tjockare så bör blad vinkeln vara mindre tvär och kanske till och med bör ha en "cut on contact" spets. Modell typ Magnus. Men då krävs det att bladet är så pass tjockt så det inte böjer sig om det stöter på lite motstånd! Men vad man använder till normalstora djur spelar ingen roll, bara de är ordenligt vassa! Och att de flyger bra tillsamans med ditt pilval! Oavsett vad vissa säger så måste man skjuta in jaktspetsarna, de flyger inte exakt som en tavelspets..
Publicerat Januari 30, 200917 yr Hur var det att trimma in "slicksen"?, gick det bra eller? Dom gick hål i hål med tavelspetsarna så jag vet inte En fördel med intrimningen med dessa är att dom är så korta så dom styr inte så mycket i vinden som vissa andra kan göra. = Rimligen lättrimmade.
Publicerat Januari 30, 200917 yr ja magnus spetsarna är fina,,bra stål i ,,zwickeys är hårda å svåra å få riktigt vassa. tror de flesta spetsar i dag är ok om man håller sig till hjort å mindre vilt. Gillar helt enkelt klassiska looken,dessutom så ser de bättre ihop med recurve. Dessutom så kan man bryna dem enkelt som en kniv på ett bryne,,väldigt bra under jakt En sidspår,,de lilla jag skjutit med jaktspetsar,,tycker de med ventilerade blad "visslar"eller "hizzing"sound som di säger på andra sidan pölen,medans de me hela blad flyger så tyst,,kan de påverka stringjump månntro?